Ny Användare

Panikångest?

Det har hänt nån gång nu att jag vaknat på natten och haft svårt att andas som att nån trycker på mitt bröst liksom, det har även hänt när jag har legat i sängen och då har jag bara brutit ihop och börjat gråta. Jag har varit sjuk i lite mer än ett halvår och har alltid varit väldigt rädd för att bli sjuk och känner väldigt ofta efter och ofta när jag får för mig att det är något så börjar jag skaka, grina, svettas, frysa och får liksom panik! Har även ganska mycket i skolan nu eftersom jag har missat så mycket pga har varit sjuk så länge och har extrem prestationsångest just nu pga skolan och fritidsintressen! Jag är en tjej på 17 år.. Kan detta vara panikångest?
 Svara

Hej vännen. Ja, det låter som du drabbats av panikångest. Var själv i din ålder när jag fick min första attack. Gå till vårdcentralen och be dom ta blodprover m.m på dej. Du behöver inte nämna panikångest för dom, man kan då få diagnos utan att tester tas. Nämn bara dina symtom. Det är steg ett, återkom om du vill så hjälper jag dej vidare sedan, du är inte ensam och det är inte farligt. Kram.
Svara