Ny Användare

mycket svår ångest!

Hej
När jag var liten så började jag få attacker som kom helt plötsligt där jag kände, ångest, oro, fruktan och ren rädsla. Sen bara gick det över på ett kick.

Nu i dagens läge så har jag en svår ångest situation med svåra symptom, här är några av dom -

jag har haft svårt att andas och det har känts som en klump i halsen, nästan som när man sattit något i halsen.
jag har varit väldigt yr och varit helt slut.
Har både Hjärtklappning eller hastig puls emellanåt
Darrningar eller skakningar
Svettningar
Illamående och ont i magen.
Overklighetskänslor inför mig själv och allt runt om mig
Stickningar/domningar i händer och fötter
Värmevallningar eller frysningar
Smärtor eller obehag i bröstet
Rädsla att dö
och jag har även fått hallucinationer så har åkt in på psyket och dom kom snabbt fram till att det var pga ångest, har ni på sidan tips om att kontrollera ångest då jag aldrig sökt hjälp men har insett tidigare att jag har det.

Får medeciner för det här men dom hjälper inte så bra. Jag har inte fått träffa läkare efter jag skrevs ut utan vet bara att det är just en svår typ av ångest inget mer vet jag i nu läget.
 Svara
Ny Användare

Har även medeciner för sömnen då jag har sovproblem
Svara

Hej.
Lider med dej, har själv svår panik och dödsångest. Något som hjälpte mej lite var att gå till läkare och be dom kolla igenom hela! dej. Blodprover,hjärta m.m. Att få veta att det inte är något fysiskt fel på dej kanske kan lugna dej lite i alla fall. Önskar jag hade något dunderknep att ge dej men tyvärr. Kämpa på, kram.
Svara