Artikel: Symptom på borderline

"Det som karaktäriserar borderline är en känslomässig sårbarhet. Symptomen nedan är vanliga men du behöver inte ha alla symptom för att ha borderline. Vilka besvär och hur stora de är skiljer sig mycket från person till person." Läs hela artikeln
 Svara
Ana Robleto
Gäst

Hej jag har precis läst bordeline och allt stämmer med min 17 åring son. Jag behöver hjälp om hur kan jag hjälpa honom för att han ska mår bättre. Hjälp!!
Svara
Anna Svensson
Gäst

Ana Robleto

Personlighetsstörningar bör man vara 18 för att få diagnosticerade men ta hjälp av närmaste psykiatri för att få hjälp med eventuell depression. Många med borderline dör en för tidig död i form av självmord så jag rekomenderar att du kontaktar och följer honom till psykiatrin. Jag har vetat sen jag var 13 att jag inte är som alla andra, är fortfarande odiagnosticerad. (Är snart 30) detta har lett till diverse missöden i livet som säkerligen hade kunnat undvikas om jag fått diagnos och rätt behandling. Jag tillhör också klustret \"utåtagerande personlighetsstörning\"
Svara
Gustaf Karlsson
Gäst

Killar som har Boderline

Killar är lika utsatta som tjejer :) antagligen svårare, fattar ej hur jag har överlevt så länge :)
Svara
Stumpanz
Gäst

hej

om man får en sådan diagnos påverkar det då körkortet,,? Om man har eller vill ta körkort .
Svara
maria jansson
Gäst

borderline

jag fick ut en bra info om borderline,, men vill veta mera. jag har en vännina som ej har blivit diagnosterad borderline men alla i hennes omgivning tycker att det stämmer med hennes betende..... hon har en dotter som är socionom. o alla tecken tyder på borderline..
Svara