Användare

Efterlyser synpunkter från kunnig HealtCare expert på 1177

Hej.

Det måste finnas massor med missnöjda patienter som använder 1177 Husläkartjänster.
Varför vi aldrig ser några klagomål beror nog på att få vet om vad som händer bakom ryggen på dem för ingen får några specifieringar på vad man betalat för.

Några exempel.
1.
Varför finns inget meddelandefönster där patienten kan lägga in sina funderingar och problem de vill meddela läkaren som är en förutsättning för att läkaren kan förbereda rätt åtgärd.

Min egna gissning är att läkarna inte vill ha någon kontakt med patienten om dom måste läsa meddelanden utan att först fått betalt för ett läkarbesök. Skitstövelsfasoner.

2.
Varför har myndigheterna givit husläkarna tillstånd att fritt bestämma om patienten skall få ett uttag eller som vedertagen praxis var tidigare 4-5 uttag varje gång patienten ber om mer medicin. Ett uttag innebär att patienten tvingas be om ny medicin oftare som husläkaren tjänar på. Jag har också hört att husläkaren tar betalt för läkarbesök när hen förnyar medicin. Skitstövelsfasoner.
3.

Om det är upp till husläkaren att ta betalt för det dom själva tycker då kräver jag här och nu att det förbjuds omedelbart.
Som det nu är utnyttjas patienterna som ekonomiska resurser som aldrig känner sig som nöjda patienter.
Alla husläkare måste följa samma regler. Allt annat är skitstövelsfasoner.

Du expert på 1177 skriv väldigt mycket om att första läkarbesökets avgift täcker alla andra åtgärder samma dag och ingenting om hur förträffliga 1177 systemet är för patienten.

Äntligen får vi av dig välgjord redogörelse som vi patienter väntat på länge utan frågetecken och löjliga ursäkter.
Tack.
 Svara