Användare

Dödas av sjukvården i förtid

Jag är intresserad att få veta av er som läser mitt inlägg vad ni anser om vårdapparaten gjort vad man rimligtvis kan vänta sig av den, eller om det är lathet och oansvariga läkare som med sitt oengagemang medvetet förkortar livet på mig, när dom med en enkel operation kan förlänga livet med kanske 5-10 år.

Sedan 4 1/5 år tillbaks slocknade höger öga som man på akuten misstänkte var en TIA. Man körde ner mig till röntgen för att kolla halspulsådrorna som var igenslaggade, sedan fick jag gå hem med beskedet att jag var "Strokebenägen"

Sedan den dagen har mitt högra öga slocknat 18-20 gånger men bara en av dessa gånger lades jag in på samma avdelning som första gången där man körde ner mig till röntgen för att kolla halspulsådrorna som var i samma skick som vid första röntgen.
Sedan dess, anses jag som färdigutredd. Trots att det började forsa vatten i båda ögonen och alla slocknande ögon så har man inte röntgat halspulsådrorna fast det gått över 4 år.

Igår googlade jag på Halspulsåderoperationer och fick massor av träffar där flera berättade att för många tior och syrebrist förstör ögonen med snar risk för blindhet.

Alltså. Sitter lata och oansvariga läkare med armarna i kors och medvetet väntar på att jag skall segna ner döende på golvet hemma och/eller bli blind i förtid när dom med en operation av halsulsådrorna kan förhindra detta och förlänga livet på mig med 5-10 år.
Jag har skrivit ett argt mejl till chefsläkaren på sjukhuset så han vet om att jag med hjälp av deras läkare förmodligen dör inom kort. Smart men ful metod att bli av med obekväma patienter.
 Svara