Artikel: Ny studie: därför fick barn narkolepsi av vaccin

Forskare kan ha upptäckt varför vaccinet Pandemrix, som togs fram mot svininfluensan 2009, orsakade narkolepsi hos barn och unga. Anledningen tros vara en olycklig slump. Läs hela artikeln
 Svara
Tobias Hansson
Gäst

Tyvärr säger det väldigt mycket

om hur, en gång medborgarnas, myndigheter \\\"marknadsanpassats\\\" till allvarlig fara för sin befolkning. Med tanke på hur detta drevs på från myndighetshåll i samarbete med läkemedelsindustrin med skräckpropaganda och närmast tvångsåtgärder inom vissa folkgrupper så kan vi vara tacksamma att det negativa utfallet inte blev värre och \\\"endast\\\" begränsades till narkolepsi.
Jag har själv varit involverad i att försöka informera om \\\"vaccin\\\" mot livmoderhalscancer där amerikanska myndigheter uppmärksammat en substans som lett till troliga dödsfall bland yngre kvinnor och permanenta och grava handikapp. LMV vägrade att ens ta en intervju eller förklara hur man såg på FDA\\\'s allvarliga rapport och Kommun- och Landsting undvek med beundransvärd skicklighet frågor och kritik mot behandlingen av den massvaccinering av svenska unga flickor som nu satts i verket.
Många läkare var mkt kritiska eftersom Sveriges effektiva screening hotades
i kombination med de ytterst tveksamma effekterna av vaccinet.
Inte heller media, inkl. Uppdrag granskning, som fick full tillgång till all dokumentation med källor, vittnesmål i media mm, var intresserade av utreda en potentiell fara för hundratusentals unga svenska flickor.
Idag tycker jag inte det är så märkligt längre eftersom jag vet att demokratin övertagits av marknadsintressen och media som demokratins vakthund har stuckit svansen mellan benen.
Daniela Carmack, Prof. Harvard Univ. är av samma uppfattning, att vi idag lever i en aristokrati och inte i demokrati (källa: intervju i Axess TV). Sverige pekades ut som tydligt exempel.
Tills rena tvångsåtgärder kopplas till statens våldsmonopol, dvs med polis- eller myndighetstvång, är det nog väldigt klokt att undvika nyare och historiskt oprövade vaccin och mediciner.
Svara
Jeanetteee
Gäst

pandemrix

2009 kanske vi förhindrade en pandemi. Jag skulle inte tveka att ta en ny massvaccin igen!!
Svara
KlokerToker
Gäst

Varför köper man in Pandemrix igen år 2016 då??

Man bara undrar varför man köper samma vaccin igen???
Svara