Användare

Miss under vaginalt ultraljud??

Hej!
Är ny på denna sidan och tänkte börja med att göra mitt första "inlägg".
Det är såhär att jag hade min senaste mens den 14 februari och den slutade ungefär den 17 februari. Under den veckan som jag sedan misstänkte att jag skulle ha min ägglossning någon dag så ungefär en vecka efter det så fick jag ont i nedre delen av magen skulle chansa på att det var vi äggstockarna ungefär. Fick även ont i ryggen och lätt illamående vissa dagar, illamåendet kändes som om jag vore bakis.
Detta har hållit i sig i ca 2 veckor nu, var inne på akuten i lördags natt och fick träffa en gynekolog, dem tog blodprover och vaginalt ultraljud. Gravditetstestet visade negativt och han kunde inte riktigt svara på varför jag haft så ont heller.
Jag har varit gravid 2 gånger förut, 1 abort och ett missfall i Februari förra året. Vill nu försöka bli gravid igen, blev besviken när graviditetstetet visade negativt.
Har också dem senaste dagarna haft ont i mina bröstvårtor och dem har varit lite mörkare än vanligt.
Min fråga är alltså om jag kan vara gravid ändå? Att jag är så tidigt gången att det inte syntes något på ultraljudet? Eller är det helt uteslutet? :???:
 Svara
Användare

Svar: Miss under vaginalt ultraljud??

Du kan absolut vara gravid endå. Rekommendationerna är att kolla med ultraljud från vecka 8. Jag kollade nu i vecka 5 och allt de såg var en förtjockad slemhinna. Ge inte upp. Jag har negativt graviditetstest och jätte mycket symptom hade även blödning bim -2. Ska ta graviditets test vecka 6. Hur har det gått? :)
Svara