Artikel: Graviditetstecken

När du blir gravid är det mycket som händer i kroppen vilket kan ge upphov till att du känner sådant du inte gjort tidigare. Är du en person som dessutom känner din kropp mycket väl kan minsta förändring skapa misstanke om graviditet. Här listas de mest vanliga graviditetstecken. Läs hela artikeln
 Svara
Louise
Gäst

Gravid trots mens?

Mina bröst är ömma och svullna trots att jag har mens och min mage är även svullen men mer på den vänstra sidan. Över helgen och dom senaste fyra dagarna har jag varit jätte trött och har också spytt en gång från ingenstans lördagkväll och söndagmorgon. Hur snabbt kan man ta ett grav-test? Har nämligen varit gravid en gång tidigare för många år senn och det första grav-tecknet för mej då var svullna, ömma och känsliga bröst som jag har nu så håller alla mina tummar. Jag och min kille har pratat om detta med barn länge så nu kanske det är vår tur. Det har också varit mycket stress på senaste tiden så vi har liksom kopplat bort allt som har med graviditet och barn att göra. Därför jag har svårt att tro att testet kan visa positivt. Vad tror ni? Hur snabbt kan ett gravtest visa positivt och kan fostret hållas kvar i livmordern fast mens? Senast igår natt hade jag kramper så fick värma min värmedyna för att lätta på verkarna nere i magen. Mina bröst är verkligen jätte svullna så det är inget jag bara kan "inbilla mej" .. =) puss!
Svara