Artikel: Framtidsspaning: spara stamceller från navelsträngsblod

Flera företag i Europa och USA erbjuder idag möjligheten att ta till vara på stamceller från navelsträngsblod. Cellerna kan frysas ner och i framtiden användas för att bota svåra sjukdomar som blodcancer. Kommer privat sparande av stamceller vara en vardaglighet i framtiden? Vi talar med mamma Linda som berättar varför hon valde att spara navelsträngsblod. Läs hela artikeln
 Svara
Jenny Wik Havering
Gäst

Vi har sparat i USA

Vårt första barn föddes i Albany, New York, och där informeras alla om att det finns stamceller i blodet. Nu är jag gravid och vi ska självklart ta till vara på stamcellerna. Jag blev chockad att det här annses nytt i Sverige! Herregud, resten av hela världen har gör det.
Svara
Moa
Gäst

Coolt

Vilken möjlighet att ge sitt barn en biologisk backup. Kanske inte behövs, kanske finns bättre sätt i framtiden men kanske räddar liv.
Svara
Användare

Svar: Artikel: Framtidsspaning: spara stamceller från navelsträngsblod

Vi bodde i USA när våra barn föddes och där är det här vanligt sedan 10 år. Kostar en slant men tänk vad som har hänt de senaste 50 år. Kan bli ovärdeligt i framtiden. just sayin' :)
Svara
Användare

Svar: Artikel: Framtidsspaning: spara stamceller från navelsträngsblod

Jättespännande. Jag hittade broschyrer på MVC i Sundsvall om det här. Norrland ligger i framkant
Svara
Lennart
Gäst

Västernorrland

Svara