Användare

Är detta bulimi eller något annat?

Hej!

Jag är en sexton, snart sjutton, årig tjej som redan länge har haft dåligt självförtroende. Mina vänner är alla naturligt smala och även om jag är närmare under normalvikten än över den ser jag inte bra ut, jag lider av en kroppsångest och jag spenderar en och en annan stund framför spegeln för att betrakta min kropp och mitt utseende.

För 2-3 år sedan växte min kroppsångest till den punkten då jag kände mig tvungen att kasta upp eftersom jag hade ätit "för mycket" och jag mådde väldigt illa över det. I början trodde jag att jag hade kontroll över mina kräkningar, men det gick så långt att jag en gång var tvungen att kasta upp mitt i en tjejkväll i min väns lavoar eftersom jag mådde illa över det jag hade ätit under kvällen.

Men saken är den att det varierar väldigt mycket av vilken mängd mat jag äter för att jag ska kasta upp. Ibland handlar det om några riskakor som får mig att må illa och ibland så äter jag tills jag känner illamåendet växa till den punkten att det känns bra att kasta upp. Jag vet inte om det handlar om bulimi eller om det är något annat slags ätstörningsbeteende, men jag skulle verkligen uppskatta något slags svar!:)
 Svara