Ida
Användare

Ortorexi med depression som bakgrund

Har haft två tuffa graviditeter (en normal, med viktuppgång på 45kilo)med ett som slutade med för tidig födsel och barnet klarade sig inte. Efter den graviditeten började jag träna allt mer och maten kom lite i bakgrunden. Jag fick inte i mig den mängden som jag behövde. Detta var inte medvetet för jag ersatte allt med godsaker. Jag är en riktig godisråtta;). Efter tredje graviditeten även den med för tidig födsel som tur gick det bra denna gången. Efter den blev jag ganska isolerad pga infektioner på lilla hjärtat. Jag flydde iväg till gymmet så fort min man kom hem lr gav mig ut på en långpromenad för att få tankarna på ngt annat. Åt det jag gillade dock ej kolhydrater på ibs mage. Har utesluter pasta,potatis,ris och bröd sedan fyra år tillbaka pga ibs. I våras tog mina föräldrar kontakt med läkare där jag fick diagnosen depression med anorexia/ortorexi som diagnos. Efter detta läkarbesöket har hysterin kring framförallt långpromenader slagit bakut och maten har mer kommit i fokus. Jag är så medveten om detta och jag vantrivs i min kropp men ändå fortsätter jag. Jag orkar snart inte mer, jag orkar inte ta hand om mina barn och skämms över att se mig. Jag tror typ att jag kommer bli ohälsosam om jag inte få gå min promenad på 15 km om dan. Snälla snälla hjälp mig. Kommer ingen vart hos psykolog och läkare. Dietisten har gjort ett matschema till mig, men min mage mår inte bra av den mängden. Jag vill bara ur denna skiten och leva det livet jag gjorde innan mina graviditeter.
 Svara