Användare

Hjälp kräks varje dag

Tappat kontrollen totalt
Kräks varje dag, hetsäter varje dag
Panik över vikten, är överviktig

Bantade första gången på lågstadiet, då alla sa att jag var "duktig"
Ibland äter jag (enligt andra) för lite
När andra är med äter jag lite för att sen i ensamhet hetsätta tills jag kräks

Har ingen ätstörningsdiagnos, rädd för att söka hjälp för jag skäms och inte tycker jag förkäna hjälp
Rädd att dessutom bara få bantningstips

Ska till ny kurator nästa vecka, vet inte om jag vågar berätta för henne. (Jag är rädd)
Har andra diagnoser borderline bl.a.

Hjälp klarar inte detta själv
 Svara
Användare

Re: Hjälp kräks varje dag

Varit på psykmotagningen
Var ärlig men får ingen hjälp

Kommer aldrig mer våga be om hjälp
Svara
Användare

Svar: Hjälp kräks varje dag

HJÄLP!
Svara
Användare

Hamna på akuten idag pga bröstsmärta vilket kom från magen till följd av mina kräkningar
Svara
Användare

Hamna på akuten idag pga bröstsmärta vilket kom från magen till följd av mina kräkningar
Svara
Användare

Hej Liten!
DU borde verkligen söka hjälp. Det finns massor av bra hjälp där ute faktiskt. Även om du inte säger att du har en ätstörningdiagnos då är det väldigt tydligt att du har det, och därför behöver du hjälp med att komma ur sjukdomen.

Jag har själv varit ätstörd: bantat, hetsätit o spytt i många år. Och trodde aldrig att jag skulle få ett normalt förhållande till mat eller min kropp men idag är jag friskare än någonsin. Äter normalt, tycker om mig själv. Så det GÅR verklgien, men du MÅSTE söka hjälp.

Gå till din vårdcentral eller någon annan vårdenhet så hjälper de dig att komma rätt. Genom att skicka en remiss till en ätstörningsenhet.
Du kommer inte att få bantningstips det kan jag verkligen lova dig.

Gör det på en gång tycker jag så du får det gjort, ring din vårdcentral nu o boka tid, eller gå ner om de har "lättakut". Bara du börjar få hjälp så är du på rätt väg. sen krävs massa av arbete såklart. men du måste ta första steget.
Kämpa på!
Svara
Användare

Svar: Svar: Hjälp kräks varje dag

Hej

Tack snälla Linda!
Är så rädd, vill bli friskt men hur våga be om hjälp?
Bor på ett boende men de har "bara" hand om omsorgen, inte det psykiatriska .

Var hos en ny kurator men hon verkade inte vilja hjälpa mig, likadant med psykläkaren, de la allt på boendet.
På måndag ska en från boendet följa med till kuratorn så vi får prata igenom det ordentligt

Har andra psykiatriska diagnoser bla borderline

Hej Liten!
DU borde verkligen söka hjälp. Det finns massor av bra hjälp där ute faktiskt. Även om du inte säger att du har en ätstörningdiagnos då är det väldigt tydligt att du har det, och därför behövheer du hjälp med att komma ur sjukdomen.

Jag har själv varit ätstörd: bantat, hetsätit o spytt i många år. Och trodde aldrig att jag skulle få ett normalt förhållande till mat eller min kropp men idag är jag friskare än någonsin. Äter normalt, tycker om mig själv. Så det GÅR verklgien, men du MÅSTE söka hjälp.

Gå till din vårdcentral eller någon annan vårdenhet så hjälper de dig att komma rätt. Genom att skicka en remiss till en ätstörningsenhet.

Gör det på en gång tycker jag så du får det gjort, ring din vårdcentral nu o boka tid, eller gå ner om de har "lättakut". Bara du börjar få hjälp så är du på rätt väg. sen krävs massa av arbete såklart. men du måste ta första steget.
Kämpa på!
Svara
Användare

Svar: Svar: Svar: Hjälp kräks varje dag

Så konstigt att de inte vill hjälpa? Det kanske är för att det finns annan problematik hos dig som är mer viktig att lösa just nu?

Jag har en kompis som är utbränd och som också har ätstörningar, men hos henne så satsar de bara på att lösa utbrändheten.. då ätstörningarna liksom kom av det.

Hoppas ni lyckades lösa det hos kuratorn...

Hej

Tack snälla Linda!
Är så rädd, vill bli friskt men hur våga be om hjälp?
Bor på ett boende men de har "bara" hand om omsorgen, inte det psykiatriska .

Var hos en ny kurator men hon verkade inte vilja hjälpa mig, likadant med psykläkaren, de la allt på boendet.
På måndag ska en från boendet följa med till kuratorn så vi får prata igenom det ordentligt

Har andra psykiatriska diagnoser bla borderline

Hej Liten!
DU borde verkligen söka hjälp. Det finns massor av bra hjälp där ute faktiskt. Även om du inte säger att du har en ätstörningdiagnos då är det väldigt tydligt att du har det, och därför behövheer du hjälp med att komma ur sjukdomen.

Kämpa på!
Svara
Användare

Tack

Vi pratade med kuraton och denna gången var hon mer inne på att hjälpa mig med hur jag mår:)
Ska till henne om två veckor
Svara
Användare

Panik

Folk i min närhet vill att jag tar undan vågen eftersom jag tex väger mig tre ggr på natten varvat med mardrömmar och många ggr per dag.
Jag vill våga ta bort den men är rädd att förlora kontrollen ännu mer.
Jag känner mig feg

Hjärtklappning och typ grinat flera timmar och skakar av ångest och ont i min kropp (axlar, skuldror nacke pga spänningar)

Jag vill våga ta bort vågen men vågar inte
Svara