Användare

Har jag bulimi?

Hej,

Jag är snart 23 år, 163 cm och väger ca 60 kg.
För några månader sedan slutade jag äta p-piller och har sett en förändring på min kropp. Jag upplever att jag gått upp i vikt fastän jag inte förändrat min träning eller vad jag äter.
Detta har gjort att jag nu är väldigt noggrann med min träning, har börjat träna mer intensivt, och min mat, är nu väldigt viktigt för mig att äta "bra". Dvs, inte för mycket och inget onyttigt (socker, snacks osv).
Jag försöker hålla detta uppe men sen trillar jag dit.. och hetsäter. Ofta när jag är ensam, eller ja, alltid när jag är ensam. Efter mår jag vidrigt, hatar min kropp och mitt beteende. Det är alltid när jag är själv som jag inte kan kontrollera mitt ätande. Ofta spyr jag efter. Om jag inte gör det ökar mitt dåliga samvete och jag känner mig ännu sämre än jag gjorde innan.

För flera år sedan, när jag var ca 16-18 år spydde jag ofta. Ofta efter vanliga måltider då jag fått för mig att jag ätit för mycket. Gjorde jag det inte var jag rädd att öka i vikt.

Jag vill bara vara lycklig med mig själv och min kropp... i mitt huvud tänker jag att om jag bara var smalare och snyggare skulle jag vara mycket lyckligare och inte ha några "problem".
Jag vet att det är orimligt att tänka så och att det är ohälsosamt. Men jag kan fortfarande inte få tankarna ur mitt huvud..

Vad ska jag göra?
 Svara