från Bulimi.se

Artikel: Vad är bulimi?

Bulimi är en ätstörning som gör att du bantar, hetsäter och kräks. Två procent av personerna i riskgruppen, 13-30 år, lider av bulimi – något fler än de som lider av anorexi. Det går att bli helt frisk. Läs hela artikeln
 Svara
Anonym_2016
Gäst

Hjälp?

Jag vill nt ha bulimi hur slutar man kräkas upp allt man äter? Jag behöver hjälp med att sluta, jag vill bara vara normal
Svara
En orolg vän
Gäst

Är orolig att min kompis har Bulimi...

Hej. Jag har en kompis som lider av en djup depression, social fobi och ångest, jag är även rädd att hon har Bulimi, då hon ofta nämner att hon är tjock och kan bli nere om något klädesplagg inte passar henne. Hon är inte alls tjock, hon är helt normalviktig, men hon försöker ändå gå ner i vikt och är missnöjd med sin kropp. Hon ha berättat för mig att hon får ångest innan hon ska äta och när hon har ätit. När hon har ätit så går hon på toaletten och är där väldigt länge, och många gånger blir jag orolig för henne, om hon i så fall spyr upp sin mat (med vilja). Hon har nyligen berättat för mig att hon har fått en diagnos att hon har en ätstörning men jag vet inte vilken slags ätstörning. När jag läste om denna ätstörning kändes den väldigt "bekant" och "passande". Jag undrar om man kan skadas mycket, och till och med dö? Och vad jag som kompis kan göra för henne? (Hur jag ska hantera saken?) Hur ska jag reagera och vad ska jag göra när hon går på toa efter hon har ätit?, och hur ska jag bete mig när hon skriver eller vill prata om det? Tacksam för svar. - från en orolig vän.
Svara