Artikel: Olika typer av ätstörningar

Om dina tankar på mat, kropp och vikt får så mycket uppmärksamhet att det påverkar ditt liv så kan du lida av en ätstörning. Men ätstörningar kan se väldigt olika ut, och vissa syns inte heller på din kropp. Det handlar istället om dina tankar och ditt förhållande till din kropp. Läs hela artikeln
 Svara
Emelie Ny
Gäst

Fundersam tjej.

Jag har alltid gömt undan man ända sen jag var 16 år gammal för att jag inte har vetat äta sen har min mamma kommit in och frågat varför jag inte ätit.Då sa jag att jag inte var sugen. Men så är det fortfarande idag även om jag nu är 25 år gammal så gömmer jag undan man och ibland så kan det gå 4 dagar utan jag har ätit utan jag har bara druckit typ bara kaffe när man egentligen skulle ätit maten. Men tappar suget på mat så snabbt. Jag vet bara inte varför eller hur det kan bli så. Är lite fundersam på orsak till det osv.
Svara
Sandra.K
Gäst

UNS?

Jag vet att jag har ett mat problem. Ibland vill jag lösa och skaffa hjälp och ibland vill jag inte för att jag känner mig misslyckad. ikväll tänkte jag, är det okej att skippa äta och bara ge in för att jag fått huvudvärk? Jag går oftast hungrig, ser vad som finns att äta men jag bara vill inte engagera mig. Ofta tänker jag att slutar jag äta så tappar jag storlek och vikt och det är ok, det är jättebra men ändå vet jag att det fungerar inte så och med min sjukdom RA så blir min situation bara värre om jag inte får i mig den näring jag behöver. Betyder det att jag är sjuklig? genom en ätstörning eller är det bara en protest för att livet suger? Jag har en konstant kontakt med en kurator som jag även pratar om dessa saker men samtidigt som jag vill göra något åt det så hoppas jag att om jag slutar äta så dör jag. Det är som att jag vill leva men ändå inte. Är det fel? Jag hoppas att ni som har samma problem och även värre eller bättre hittar något som funkar för er... kanske det finns en lösning för mig också
Svara