Artikel: Friskvårdsbidrag

"Många företag erbjuder friskvård till sina anställa i form av ett bidrag, detta kan se ut på olika sätt beroende på arbetsplats. Vissa arbetsgivare erbjuder mer än andra och antingen får du bidrag månadsvis eller ett fast belopp per år." Läs hela artikeln
 Svara
Gäst
Gäst

återbetalningsskyldig av friskvårdsbidraget

Hej,
Blir man återbetalningsskyldig av friskvårdsbidraget om man säger upp sig?
Svara
V
Gäst

har inte friskvårdsbidrag på min arbetsplats, går det?

Hejsan!
Jag jobbar på en restaurang som servitris och har ifrågasatt min chef om friskvårdsbidrag. Det var tydligen ingenting som vi har på denna arbetsplatsen, kan det stämma? Vi i personalen har gett som förslag att en gång i veckan få massage, då vi bär tungt, ojämnt och jobbar långa pass.
Svara
Thomas Guldager
Gäst

varför är fotvård inte friskvård?

Om jag förstår er uppdelning av vad som är friskvård eller ej. Beror på om det är momsbefriat eller ej.

Annars förstår inte jag varför Fotvård, som är det viktigaste vi har och använder varje dag, inte är friskvård?
Svara
--
Gäst

När ingår friskvård?

Har man rätt till friskvård om man jobbat på äldreboende som vikarie i över 1 år?
Svara
Tatyana
Gäst

friskvårdsbidrag

Hej
Min chef vägrat att betala ersättning för friskvårdsbidrag. Vad ska jag göra , vem kan jag kontakta för att få pengar av arbetsgivare. Tack för svar.
Svara
Användare

Svar: Artikel: Friskvårdsbidrag

Friskvårdsbidrag är en personalförmån och inte en rättighet. Det är alltså upp till arbetsgivaren själv att bestämma om de anställda ska ha en sådan förmån eller inte.
Svara
Niklas
Gäst

Kiropraktik

Det där med att kiropraktisk behandling inte ingår stämmer inte, jag går hos en legitimerad kiropraktor just nu och kan använda friskvårdsbidraget för det. Har hittat sidor på skatteverket som dessutom stödjer detta. Kanske är upp till arbetsgivaren.. hursomhelst så funkar det för mig!

länkarna är: http://www.skatteverket.se/privat/skatt ... 14540.html
och http://www.skatteverket.se/skatter/form ... 014763.htm
Svara
Aifos
Gäst

Vem el vilken Nisse bestämmer igentligen

Hur kan
Bangolf, Discgolf, Minigolf
Simning, Vattengympa, Vattenpolo
Bastubad, Kallbad
Bowling, Boule, Cricket, Curling
Cykling, Inlines/rullskridskor, Skateboardåkning
Orientering
Boxning, Brottning
Bågskytte
Ingå men inte utförsåkning el kontinuerlig fotvård , kiropraktor ansiktsbehandling mm
Svara
Håka Larsson
Gäst

Konstiga val av aktiviteter

Mycket konstigt att golf ej är klassat som friskvård när t.ex. minigolf klassas som friskvård. Hur mycket motion får man av minigolf? Skatteverket borde verkligen se över dessa regler. Finns ju ingen rimlighet i hur de resonerat fram vad som räknas som friskvård.
Svara