från Magkatarr.se

Artikel: Symptom på magkatarr

"Magkatarr kan vara mycket besvärligt och smärtsamt. Men det finns mycket du kan göra själv för att slippa besvär." Läs hela artikeln
 Svara
Therése
Gäst

Kan symtom på magkatarr också vara som "knivhugg" i magen? Får nämnligen som någon krampliknande som jag känner av nån sekund innan o sen är det som det hugger till nästan. Vänster sida mot mitten, strax nedanför revbenen. Det kan vara uppehåll på några månader men sen kommer det igen o håller på i ett par veckor osv.
Är så jag inte kan sitta upprätt o tappar saker jag håller i pga smärtan i "hugget".
Svara
Jonna
Gäst

Det låter som magkatarr .
Har du ont ovanför magen ? Oftast är det sura syror som tar Sig uppåt till öppningen och det blir som ett kramp artat sug just där . Det gör även fruktansvärt ont , många gånger ligger jag i olika fosterställningar för att lindra huggen . Även massera området lite . Äter du mycket fet , syrlig eller stark mat så får du magkatarr . Även stress och inget regelbundet matintag startar magkatarr .
Jag får det regelbundet 2 ibland 3 ggr i månaden och måste in till sjukhus för att ta prover på om det kan vara en mjölkbakterie som hägrar . Så har jag gått runt i många år, jobbar även inom restaurang och vet vart det kommer ifrån , men att gå runt med det länge är inget att rekommendera . Krya på dig
Svara
Ny Användare

Har nyligen upplevt fruktansvärd magsmärta. Jag upplevde det som ett knivhugg rakt i magen. Det kom periodvis, i förr går natt högg det till ca var fjärde minut. Det var olidilgt, jag kunde inte sova och det gjorde så ont att jag var rädd att jag skulle svimma av smärta. Jag var också väldigt lös i magen den natten, och fick springa på toaletten med jämna mellanrum. Avföringen var betydligt gulare än vanligt. Det ända som hjälpte var att dricka en tesked bikarbonat blandat i vatten. Detta har fortsatt nu i två dagar, men betydligt mer sällan och mycket mildare. Är detta magkatarr? Och om inte vad är det i så fall? Om problemen fortsätter, vad ska jag då göra?
Svara
kicki
Gäst

magkatarr

jag har ont i mellangärdet o ibland som ett tryck över bröstet ,blodtrycket är lite högt 150 /90 har tagit EKG o det ser bra ut .har kanske haft en sur uppstötning på 14 dagar o brukar inte ha det .är hungrig för det mesta tycker jag ,äter frukost ca 6,30 o när klockan är 10 äter jag lunch ibland om inte lyckas stilla min hunger med en frukt eller godis .
Svara
Josefine
Gäst

Magkatarr

Hej jag har gigantiska smärtor i magen och riklig diarré + illamående kan det vara magkatarr eller magsår?
Svara
Feffe
Gäst

Magkatarr? :(

Jag har haft ont i magen i flera månader ( är 13 år) mår illa till och från har fått diarré typ tre gånger under hela den här tiden! Och igår var jag tvungen att åka hem från skolan för att jag mådde så illa och hade så ont i magen
Svara
Anna H
Gäst

Magkatarr

Hej. Jag är 13 år och mådde illa igårkväll och mår illa nu också, (dagen efter) jag har fått en sur uppstötning. Vad kan det här betyda?
Svara
Michelle
Gäst

Magkatarr

Jag har haft ont i min mage nu i några dagar och jag har fått sura uppstötningar och har varig lös i magen. Jag vet inte om det är magkatarr eller vad jag ska göra åt det
Svara
Annajosefine
Gäst

Hjälp

Jag har haft ont i magen i två veckor nu, mår illa lite till och från och känner mig uppblåst. Emellan känns det som mensvärk, men ska inte få mens ännu. Har tagit två graviditetstest som ena var negativt och andra oklart. Är det magkatarr eller kan jag vara gravid? Eller är det nåt annat?
Svara