från Halsfluss.se

Artikel: Halsböld

"När du får en infektion i halsen kan du, om du har otur, få en halsböld. Den kan göra mycket ont och syns när man tittar ner i halsen." Läs hela artikeln
 Svara
Annika
Gäst

Hej, jag undrar om man ser svullnaden utanpå halsen när man har halsböld.
Svara
Jen
Gäst

Hej!
Min son hade scharlakansfeber nu i påsk, och nu i förr förra veckan blev han dålig igen på torsdagen, han hade lite ont i halsen å feber, på söndagen va d bättre utan feber. Och nu sen nångon dag tbax e han jätte dålig igen. Hög feber, ont/svullen i halsen, smultron tunga ,yrar& hallucinerar&sover väldigt oroligt, sår runt munnen, små prickar på kinderna och så ser det ut som han är svullen på ena sidan av halsen å verkar öm där?? Han fick penecillin mot sin scharlakansfeber.
Vad tror du??/Mvh Jen
Svara
Mimmi
Gäst

Hej, jag har haft besvär med tonsellit men de är borta sedan ett år nu. Istället får jag, med ca 4 månaders mellan rum en halsböld vid höger halsmandel. Det börjar med att jag har ont när jag sväljer, sedan känner jag med fingret att halsmandeln är stenhård. När jag trycker med en tops så forsar det ut var...äckligt men jsg har vant mig vid att ta hand om det själv. Tar kordosyl på en bommulstops och baddar och gurglar sedan med saltvatten några dagar. Jag brukar aldrig få feber eller andra problem. Kan jag fortsätta behandla själv? Kan såret som blir läka utan antibiotika eller måste jag ta det för att bölden inte skall komma tillbaka?
Svara
Ny Användare

hej, Jag fick halsböld och läkaren skar bölden och lät varan rinna ut men jag har ont och svårt att gapa fortfarande . är det normalt ? hur lång tid tar det att man blir normalt i halsen ? ska man dricka varm eller kall vatten?
Svara
Annie
Gäst

Hej!
Jag har årligen haft problem med att det gör väldigt ont när jag sväljer och det strålar upp mot öronen. För något år sen sa doktorn att det förmodligen var Käkledsinflamation och jag har sen dess behandlat det med magnecyl vilket har gjort att det går över nästan direkt.

För 1 vecka sen opererade jag bort mina halsmandlar pga att dom alltid varit för stora och bara någon dag innan kände jag att jag fick ont när jag skulle svälja men det gick över. Efter operationen sa läkaren att jag hade en böld bakom halsmandeln som dom också tagit bort.

Nu efter operationen känner jag samma smärta som jag tidigare gjort.
Kan det vara halsbölder som jag fått så ofta tidigare?
Svara
Sandra
Gäst

Hej! Jag har varit sjuk nu i en vecka med hög feber otroligt svullna halsmandlar med mycket vita prickar, jag luktar väldigt illa i mun, kan inte svälja o inte äta..jag har varit till läkaren o tagit saliv prov o stick i fingret..men dom kan inte hitta nått..läkaren såg att jag mådde väldigt dåligt o hade ont så fick xylocain viskös de funkade första gången men inge mer..börjar bli väldig frustrerad över smärtan som jag har i halsen o trycket i öronen.. Vet du va de kan vara och vad ska jag göra ?
Svara
Chioma
Gäst

Hej, jag har blivit drabbat av halsfluss sedan slutet av maj 30:e, så 1:a juni hade varit akuten, då hittade de bakterier, och fick recept av läkaren 'Tikacillin'. jag tog den inom 10 dagar, men 3 dagar efter jag var klar med att ta tabletterna, fick jag ont igen i min hals och kollade genom spegeln, då såg jag den vita prickar och svullen igen, nästa dag 15:e gick jag till akuten igen för att testa mig igen, och de sa, jag var negativ för bakterier. Men det fortfarande gör ont, kan inte äta, konstant huvudverk,det är svårt för mig att andas, svälja och sova, febern upp och ner varje dag, vet inte vad jag ska göra, jag känner mig inte längre min kropp. Tack för hjälpen.
Svara
johan
Gäst

Hej, jag har haft ont i halsen i en vecka och det gör fruktansvärt ont när jag sväljer, dricker och äter. Det gör speciellt ont när jag äter lite starkare mat, eller dricker typ juice. I början gjorde de jätte ont i båda öronen när jag svalde, men nu har de gått över till ett öra åt gången. Har varken feber eller huvudverk. Alvedon, ibumetin eller ipren hjälper inte så mycket. Kan de vara halsböld?
Svara
Emma
Gäst

Hej, smittar halsböld på samma sätt som halsfluss?
Svara