från Blindtarm.se

Artikel: Symptom på blindtarmsinflammation

"Om dessa symptom stämmer in på dig eller ditt barn ska du söka vård. Vid all form av misstanke bör du söka vård då obehandlad blindtarmsinflammation kan leda till livshotande konsekvenser om den inte behandlas." Läs hela artikeln
 Svara
mergimtare
Gäst

Hej, jag har mått dåligt i ungefär 3 veckor nu, först började allt med liten förkylning och mycket hosta men nu kom det plötsligt feber, yrsel illamående och jag har kramper i magen och neråt kan ibland inte känna mina ben dom känns svullna och bedövade .. vet inte om jag ska söka vård ? Har även jätte ont på höger sida av magen jätte ont
Svara

Hej, jag tycker absolut du ska söka vård så du får rätt behandling. Gå ner till din vårdcentral, eller ring till sjukvårdsupplysningen på telefonnummer 1177. Lycka till!
Svara
Christina Isaksson
Gäst

Hej!
Vår 13-årige son drabbades av magont, illamående, kräkningar (luktfria) vid 15-tiden på em.
Vi trodde det var maginfluensa, och han fick vila upp sig. Vid midnatt hade illamåendet gått över, men magsmärtan nedanför naveln var kvar.
Nästa dag ringde vi 1177 vid lunchtid då smärtan var kvar, och blev rådda att åka till akuten. Symtomen var diffusa, och det tog 7-8 timmar innan det togs beslut, och han fick komma till vårdavdelning.
Man sa att han skulle opereras under natten, eller tidigast nästa morgon. Operationen blev av vid lunchtid nästa dag, 24 tim efter ankomsten till akuten, 48 timmar efter första symtomen. Läkaren sa att blindtarmen var brusten sedan 1-2 dygn.
Fråga: Är det OK att det tog denna tid? Kan/bör det påtalas? Resursbrist?
Svara
Maja
Gäst

hej, har ont då och då på högra sidan under magen och ibland gör det ont i naveln också, haft detta ända sedan jag var 7-8 år ( 19 år nu ). sökte vår jag var yngre men de sa att det bara var förstoppning
nu när jag är äldre och går normalt på toa så får jag ont ibland ändå
kan detta vara blindtarmsinflammation även om jag haft det så länge?
Svara
Pandarius
Gäst

Vet inte vart jag ska ta ivägen..

Hej, allt började med att jag hade lite ont i hela magen i två dagar, men brydde mej inte direkt om det. I morse vaknade jag vid 1 på natten o kunde inte sova, så jag låg vaken. Jag skippade skolan idag för att jag hade/har jätteont i magen. Jag har mest ont i området runt där jag vet att blindtarmen sitter o lite ont i övermogen oxå, men jag har inge ont i vänstra sidan av magen... Jag är illamående och har ont i magen typ hela tiden, ibland mer o ibland mindre. När jag dricker vatten smakar det som socker, fast det brukar det inte göra. Alla symtom stämmer in på allt där uppe förutom att jag inte har spytt (men brukar typ aldrig spy) o så har jag ingen feber, är bara överdrivet varm i hela kroppen. Jag har inte berättat för någon för det känns som om att jag kommer ha fel o alla kommer bara tycka att jag överdrivet... Vad ska jag göra? Kan det vara blindtarmsinflammation?
Svara
Clara
Gäst

Långvarig blindtarmsinflammation

Hej. Jag har haft ont i blindtarmen ca 1 vecka och har många av symptomerna som nysningar, ingen matlust, sträcka på magen mm. Har jag blindtarmsinflammation då eller kan den inte vara långvarig? Tack för svar.
Svara
Tova
Gäst

blindtarmen

Hej jag nästan alla symtomer för utom att spy. Jag har redan varit på akuten men dom sa jag var ren men det kan komma senare sa dom. Jag har haft ont runt naveln, på höger sida och under naveln precis över blåsan jag blir illamående efter jag ätit och jag har svårt andas. Ibland har jag haft jätte ont och ibland har jag inte ont alls men det känns konstigt i magen. Jag har haft feber då och då och det har varit i en vecka nu är det blindtarmen och ska jag kolla upp om det är det eller något annat
Svara
Frida Söderberg
Gäst

illamånde

Hej jag har mått illa i 23 dagar mat o vatten gör det bara värre. Ont på vänster sida av magen o runt naveln. Jag är inte gravid . Jag känner mej spyfärdig men kan inte spy.
Svara
...
Gäst

Måste man ha ont för att ha blindtarmsinflammation?

Kan det vara blindtarmsinflammation när jag hade jätte ont runt naveln ner mot högra sidan på natten hade jag jätte ont och nu på dagen har jag varigt hemma från skolan men har inte haft lika ont nu på dagen men lite ont i alla fall, måste man ha ont för att ha blindtarmsinflammation?
Svara