Användare

Förstörd, är det värt att fortsätta?

Som de flesta människor har jag har en dysfunktionell familj, min pappa flyttade från mig med 4 av mina syskon när jag var 11 till andra sidan av världen, bodde då hemma med min mamma och bror som både misshandlade mig både fysiskt och psykist och blev arg på mig om jag började gårta.. en gång hamnade jag på sjukan för min bror kasta in mig i en vägg och behövde sys.
Detta på gick i många år.. senaste 2 åren har jag försökt begå självmord 5 ggr var en jag hamnade på akuten.
kontakt med psyket nu och där får jag träffa en läkare i bland och ska även träffa en kurator men de tillåter mig inte gå till therpi hos en psykolog för jag har missbrukar problem, är 18 nu och tar studenten snart men komme ej få någon examen. Mådde för dåligt för att klara skolan, depressionen och mediciner stänger av sexlusten helt vilket gör de blir svår att inleda en relationen med tjejen jag gillar. Börjar seröst undra om de ens blir bättre och till vilket pris? Har väldigt bra vänner men känner att de blir för mycket för dom att jag alltid mår skit..
 Svara

Svar: Förstörd, är det värt att fortsätta?

Har liknade bakgrund som dig. Jag skulle rekommendera att du kräver att få träffa en psykoterpeut. Deras sätt att jobba känns som att det kan vara mer aktuellt för dig.
Konstigt tycker jag att de nekar dig att prata med någon, missbruk grundar sig ofta med den bakgrund vi har.
Idag har du rätt att kräva , vården ska inte kunna neka, jag vet att det är svårt men stå på dig. Försök hitta ilskan inom dig, den kanske kan ge dig lite bränsle.
Läkarna du träffar, vad säger dom? Stödjer dom tanken om att du får träffa någon att prata med? De borde kunna skicka en remiss .
Svara