Användare

eksem på låren och rumpan

Hej! jag är en tjej på snart 16 år och jag har under snart ett år haft eksem påbaksidan av låren och på rumpan det kliar så man inte vet vart man ska ta vägen ibland..det brukar komma ut någon vätska ibland och ibland börjar det blöda men kan inte sluta klia för det kliar så sjukt mycket..det är rött flagnar och inflamerat på vissa ställen.. jag skäms över det och min pojkvän frågar ständigt när det kommer gå bort.. jag har provat från apoteket allergitabletter och hydrokortison salva för ca 2-3 veckor sedan det hjälpte under behandligen men nu är det tillbaka igen.. jag har läst runt i flera veckor på olika hemsidor om eksem men har inte hittat något som just passar in på det jag har.. mitt självföretroende är lågt för jag måste alltid dölja det.. på sommaren brukar det gå bort men på vinterhalvåret nu så är det tbax igen.. efter att jag hade provat kortisonsalvan så fick jag som små finnar på höfterna, magen, låren och rumpan men jag vet inte om det är det för har inte akne i ansiktet alls. har verkligen provat alla salvor från tunna till tjocka och olika oljor men ingenting funkar behöver verkligen hjälp. tack// Elin
 Svara