Användare

Min man träffar andra kvinnor

Hej,
Min man och jag har varit gifta i 14 år. När vi blev tillsammans (för 15 år sedan) hade jag levt som singel med två barn i 7 år och hade skaffat många vänner, både kvinnliga och manliga. När sedan min man kom in i bilden var han galet svartsjuk. Han misstänkte mig hela tiden för att vara otrogen mot honom, vilket jag aldrig var och skulle aldrig någonsin kunna vara heller. Han gick så långt att han kollade min mobil för att se vilka jag ringde och sms:ade. Det slutade med att jag kände mig kontrollerad och till slut inte vågade prata med mina manliga arbetskamrater även om min man (eller pojkvän som han var då)inte var där ens.Vi hade bara varit tillsammans i några månader när detta hände.
Till slut tvingades jag att säga upp bekantskapen med mina manliga vänner.
Det här var en kort sammanfattning för att komma fram till mitt bekymmer nu.
Vi har haft ett ganska turbulent liv tillsammans, bråkat mycket och i omgångar varit på väg att ge upp. Vi har ändå varit rätt så bestämde med att vi älskar varandra och vill leva ihop, men ibland är det så jobbigt bara.
Nu till saken:
För 3½ år sedan var det 30 år sedan både min man och jag gick ut grundskolan. Hans gamla klasskompisar var först med att samla ihop för en återträff. Sagt och gjort, de träffades här i vår hemstad på sommaren 2013. De blev ca 10 stycken då. Några av dem, bl a min man, tyckte det var så roligt att ses igen så de bestämde genast att de skulle ses en gång till året efter. Det gjorde dem, bara det att nu var det bara min man och två tjejer kvar (och den lite udda och mobbade killen). Åter bestämde dem att de skulle ses, nu två gånger om året. Så det blev en till träff i februari året efter, och då i Stockholm med hotellövernattning, min man och de två tjejerna. Jag kunde se inlägg på facebook hur han gjorde saker (alltså roliga saker)med dem, som jag vill göra med min man. Gå på restaurang, åka på sevärdheter etc. Nästa träff ett halvår senare, i September. Det han "glömde" berättta för mig då var att de först skulle åka på en 24 h Finlandskryssning fredag till lördag och sedan bo på hotell i Stockholm den andra natten. Detta uppdagades när vi var på middag hos goda vänner och jag blev INTE så glad åt det. Vi hade en livlig disskussion efteråt, då jag ifrågasatte hur han kunde prioritera så mycket tid med dem, när vi nästan aldrig gör något tillsammans, han och jag. Jag frågade honom vad de hade så mycket att prata om som krävde en hel helg?
Han backade till slut och de avbokade finlandskryssningen. Men ändå.....en hotellövernattning i Stockholm. :(
Trots våran disskussion kommer han hem från den helgen och berättar att de bestämt att gå på hockey på Hovet i januari. Han försvarade det då med att en annan kille som är kompis med en av tjejerna också skulle med och bara därför skulle de ses för en aw på fredag kväll (i Sockholm) och sedan gå på hockey på lördag kväll. Där blev det två hotellnätter igen.... och det var denna helg som gick, 20-22 januari. Vi har en dotter ihop som är 12 år och hon blev väldigt fundersam när han kom hem igår, söndags och hon förstod att det var två tjejer han spenderat helgen med. "Är någon av tjejerna kär i dig?" frågade hon. "Nej vi är bara kompisar", svarade han. "Ja för du är ju gift med mamma", sa hon då.
Grejen är ju att jag och min man nästan aldrig gör någonting tillsammans, bara han och jag. Vi går ut och äter på vår bröllopsdag och ev på årsdagen. Han skyller alltid på att det kostar pengar att hitta på saker, jag påstår motsatsen. Det behöver inte kosta en förmögenhet om man har fantasi. Som för att döva sitt samvete föreslog han i höstas, efter "finlandskryssningshelgen", att vi skulle åka ner till Stockholm en helg och bo på hotell (en natt). Det var trevligt, så klart.
Men sen då? Han säger att vi ska börja göra saker, han säger att han älskar mig, att det är han och jag. Och jag tror honom, att han älskar mig, men jag kan inte acceptera att han ägnar mer tid åt andra tjejer, tjejer han inte haft någon kontakt med på 30 år, än vad han ägnar tid åt mig.
En annan sak är att han har haft ett företag och där är det en tjej som skött bokföringen. Henne brukar han luncha med ibland för att prata bokföringsgrejer. Det kan jag heller inte förstå. Han föreslår ALDRIG att vi ska äta lunch ihop. Och bokföringssnacket kan de väl ta på telefonen.
Jag är grymt besviken, lite svartsjuk, men mest sårad och ledsen. Jag har pratat med några av mina kompisar (tjejer) och de fattar inte hur han kan göra så här, att det inte är okej etc.
Skulle också vilja ha en mans åsikt, men jag vet inte vem jag ska prata med. Själv har jag så dåligt självförtroende så när jag konfronterar min man kör han lätt över mig med argument som att "det är väl som om jag skulle träffa vilken kompis som helst" eller "vad spelar det för roll att de är tjejer? Jag skulle lika gärna kunna vara otrogen om jag går ut en kväll med killgänget om det var det jag ville."

Vad ska jag göra? Har han någon ursäkt att inte säga att de inte ska träffas något mer? Han tvingade ju mig att sluta träffa mina manliga vänner innan vi knappt kände varandra.
Jag blir ledsen av hans beteende. Jag älskar min man och vill vara med honom, jag vill uppleva saker med honom, men han tycker inte att han ska behöva göra saker han inte tycker är roligt. Jag anser att det är inte VAD man gör som är huvudsaken utan ATT man gör. Jag hade gärna gått på hockey med honom t ex.

Det blev långt det här, men jag vet faktiskt varken ut eller in, bara att jag mår fruktansvärt dåligt av det. Kan ju tillägga att jag lider av GAD (Generaliserat ångestsyndrom), men jag vill inte använda det som ursäkt/förklaring till att jag reagerar som jag gör på min mans annorlunda prioriteringar.

Hälsningar Gullegullan
Senast redigerad av 2 Gullegullan, redigerad totalt 25 gång.
 Svara
Användare

Svar: Min man träffar andra kvinnor

Trots massor av "Varningsflaggor" redan från början, är du kvar i förhållandet. Man dumpar ingen för någon annan om man är nöjd med den man har. Har du inte tänkt på att du är orsaken. Tycker du han skall be om ursäkt. Hjälp så egoistiskt. Man måste underhålla ett förhållande och det gäller båda två. Välkommen till dumpen.
Svara
Användare

Usch vilket iskallt och elakt svar. Tänker inte ens bemöda mig med att bemöta några av dina korthuggna och omogna påståenden!
Svara
Användare

Hej
Det låter väldigt jobbigt. Det här är allvarligt. Bästa tipset är att boka familjeterapi. Vårdcentralen kan ofta ge tips. Vill inte din man med så ska du kanske fundera om han är värd att lägga mer tid på. Tänk på att din dotter får sin bild av en bra/dålig relation från er. Lycka till.
Svara

Hej!
Bra svar av Karl.
Och vad trollet lurifax vill eller menar. förstår jag inte.

Tråkigt med dom man tycker jag.
Men det verkar ju som om du vill satsa på eran relation

Gick själv till familjerådgivningen ett par gånger skönt att få prata av sig lite.
Och jag blev en bättre person åxå. Med en fru med stort tålamod.

Utifrån vad jag förstår så är han svår att prata med.
och det är ju nyckeln till ett bra förhållande att man kan prata och lyssna.

Knepig situvation
Hoppas det blir bättre
Och du har rätt, det spelar ingen roll vad man gör bara man gör någonting ihopp

Kan ni inte skaffa en ny gemensamma hobby.

Ha det bra och ta hand om dottern.
Kram /lidköpings pappan.
Svara
Användare

Svar: Svar: Min man träffar andra kvinnor

Hej!
Bra svar av Karl.
Och vad trollet lurifax vill eller menar. förstår jag inte.

Tråkigt med dom man tycker jag.
Men det verkar ju som om du vill satsa på eran relation

Gick själv till familjerådgivningen ett par gånger skönt att få prata av sig lite.
Och jag blev en bättre person åxå. Med en fru med stort tålamod.

Utifrån vad jag förstår så är han svår att prata med.
och det är ju nyckeln till ett bra förhållande att man kan prata och lyssna.

Knepig situvation
Hoppas det blir bättre
Och du har rätt, det spelar ingen roll vad man gör bara man gör någonting ihopp

Kan ni inte skaffa en ny gemensamma hobby.

Ha det bra och ta hand om dottern.
Kram /lidköpings pappan.
Måste du "Spamma" i alla ämnestrådar. Det börjar kännas patetiskt.

Att tipsa dumpade partners att skaffa en gemensam hobby som inte har ett dugg med det som saknas "Kärlek" bevisar bara på att du är den siste som skall ge andra råd. Gäsp. Gäsp.
Svara

Ärligt talat lurifax.
Skulle du vara yngre än mig så skulle jag säga till dig
Växupp.
Dit beteenden är inte okej.

Du säger att hon ska be om ursäkt, vad grundar du det på?

Okej vi säger att hon ber om ursäkt till följande.

För att han är svartsjuk.

För att han kollade hennes mobil.

För att hon måste säga upp bekantskapen med manliga vänner, men han får ha kvinnliga.

Eller för att han tänkte åka på kryssning.

Hon skriver att dom inte gör någonting tillsamans, och att han säger att han vill hitta på någonting med henne.

Tycker du jag har fel, då jag säger att dom kan hitta en gemensamm hobby då ?

För du menar ju på att det är
"KÄRLEK" dom behöver.
ja det tycker jag åxå, och det kan vara en bra start att bygga upp kärleken, med gemensamma intressen.

Hon säger att hon har dåligt självförtroendet och vill ha hjälp.

Då skriver du att hon är egoistisk, och att hon är orsaken, och borde be om ursäkt

Sen tycker du jag är patetisk som vill hjälpa andra i olika trådar.

Någon måste ju ge råd, du har ju inte get några bra råd i den här tråden,

Bara spottar på folk.
Förstår att du är från den gammal skolan, där kvinnor ska veta sin plats, tråkigt.

Och vill du ordbajsa med mig, så är det helt okej, är inte pansionär, men jag kan nog ta mig tid för dig ändå.

Mvh lidköpings pappan.
Svara
Användare

Ärligt talat lurifax.
Växupp.

För att hon måste säga upp bekantskapen med manliga vänner, men han får ha kvinnliga.

Hon skriver att dom inte gör någonting tillsamans, och att han säger att han vill hitta på någonting med henne.

"KÄRLEK" dom behöver.
ja det tycker jag åxå, och det kan vara en bra start att bygga upp kärleken, med gemensamma intressen.

Då skriver du att hon är egoistisk, och att hon är orsaken, och borde be om ursäkt

Bara spottar på folk.
Förstår att du är från den gammal skolan, där kvinnor ska veta sin plats, tråkigt.

Och vill du ordbajsa med mig, så är det helt okej, är inte pansionär, men jag kan nog ta mig tid för dig ändå.

Mvh lidköpings pappan.

Ärligt talat lurifax.

Tvärtom, jag är dubbelt så gammal som du.

Växupp.

Inte alls, men du behöver lämna blöjstadiet och lära dig att det heter Väx upp och inte Växupp.

Mot vem då?

Du skall inte påstå saker som aldrig nämnts. Jag frågade henne om hon tyckte att han skulle be om ursäkt. Varför då undrade jag.

Om han visade från första stund att han är svartsjuk, så är det hennes val. Stanna eller dra. Alla vi andra hade dragit första dagen, men hon stannade kvar. Då kan hon knappast klaga i efterhand.

Ännu större anledning att dra, men hon stannade. Hjälp så sjukt.

Redan här borde hon insett att han svalnat och bara väntar in läge att dra, utan att hon förstår varför. Ingen har tvingat henne att stanna kvar och ingen skulle blivit gladare än han om hon drog, men det blundade hon för. Då tycker jag att hon får bita i det sura äpplet.

Idel anledningar om att han kallnat som borde fått henne att dra redan vid första irritationen.

Den mest vanliga bortförklaringen och beviset att dom inte är ett par längre, där hon vägrar att se sanningen i vitögat.

Hitta gemensamma hobbies är helt OK, men inte i detta läget då den ene inte alls är intresserad av varken henne eller några hobbies.

"KÄRLEK" dom behöver.

Exakt och den finns inte hos honom längre.

Det märks lång väg att hon har dålig koll på "Dumpenindikationer" och självförtroendet, men det använder hon mest för att vi skall tycka synd om henne.

Ja faktiskt, en kvinna drygt 40 år med en separation bakom sig med barn inblandade, borde känna sig bränd när hon äntrar nästa förhållande, framförallt när hon redan från första dan matas med sånt hon är van vid som hon absolut skulle lämnat redan vid första misstanken.
Tyvärr luktar det som hon är desperat att till varje pris få ett nytt förhållande som blundat i 14 år för alla varningssignaler som äntligen bevisats inte fungerar.

Jo, i högsta grad tycker jag du bara är patetisk i alla inlägg du deltagit i. Det är ideliga omskrivningar, särskrivningar, obegripliga haranger och dina 3-4 sista rader är kopierade och inklistrade rader från första inlägget och några råd har du över huvudtaget inte kommit med.

Man slutar inte en rad med komma och så stavar man rätt. "Get" vad står det för.
Jo jag brukar ge råd om sånt jag har egna erfarenheter av, ändå fann jag ingen anledning till att ge några goda råd, eftersom förutsättningarna för att lyckas göra en förändring till det bättre inte finns, annat än att hon omedelbart skall avsluta förhållandet och dra vidare till nya jaktmarker.

Bara spottar på folk.

En del kräver medhårskommentarer som absolut inte löser problem som anser att man spottar på folk när man ger sin syn på saken som man bett om.

Här bevisar du att du inte är värd att diskutera med. Ingen kvinna på 2000 talet skulle acceptera sin plats bakom spisen. Bara om dom själva är så urbota korkade så dom låtit männen göra detta i 14 år. Därför är hon den största orsaken till sitt problem som hon kunnat sluppit redan för 14 år sedan.

Nej jag vill varken ordbajsa eller delta i dina kommentarer längre.

Jag använde min Textredigerare där jag skrev mina svar med fet stil för att separera mina svar, men när jag klistrade in hela texten i svarsrutan så försvann de feta raderna. Därför får ni gissa er till vilka rader som är mina.

Lurifax.
Senast redigerad av 1 Lurifax, redigerad totalt 23 gånger.
Svara
Användare

Lurifax: "Måste du "Spamma" i alla ämnestrådar. Det börjar kännas patetiskt."

LOL, står ju bredvid ditt namn att du har 149 inlägg jämfört med Lidköpings Pappans 9. Vem är det som spammar?
Svara
Användare

Lurifax: "Måste du "Spamma" i alla ämnestrådar. Det börjar kännas patetiskt."

LOL, står ju bredvid ditt namn att du har 149 inlägg jämfört med Lidköpings Pappans 9. Vem är det som spammar?
Så du räknar antal inlägg som "Spamm". Spam är när man ojar sig över saker som man är självförvållad till och väntar sig att någon ynkrygg kan stryka dig medhårs så ditt dravel stiger i värde. För mig är det bara patetiskt.

Det låter på dig som att förhållanden är livslånga, i alla fall borde vara. Vore du en välvårdad och stimulerande kärlekspartner hade mannen inte sökt det han saknar utanför förhållandet. Vi vanliga människor hade dragit efter första misstanken. Ingen förbjöd dig att göra detsamma, men du stannade. Då skall du sluta att oja dig.

En del fruntimmer tycker att hon kan ersätta kärlek med att göra godare pannkaka och hitta på en hobby för att slippa ta tag i själva problemet.
Utan kärlek är mannen varken intresserad av hobbys eller godare pannkaka och du, har han inte dragit ännu så lär han göra det fortare än du anar. Livet är kort. Fattar du inte varningssignalerna så kan du sitta där i din ensamhet. Jag kommer garanterat inte till din undsättning.
Svara