insemination

Det går inte bra med "vem som helst". Att medvetet beröva ett barn sitt ursprung är grymt. Att samhället förminskar den manliga befolkningen till spermadonatorer är katastrofalt - och det efter decennier av arbete med att öka jämställdheten och lösa problematiken med frånvarande fäder! Att veta sitt ursprung är fundamentalt för människan. Alla - inte minst de som startat styvfamiljer - vet att man inte kan ersätta en förälder. Man kan tillföra en ny viktig vuxenperson i barnets liv men inte en ny pappa eller mamma. Människor släktforskar som aldrig förr, söker sina rötter, sin länk i kedjan. Detta har ingenting att göra med hur/i vilken familjekonstellation barnet sedan växer upp. Barn har i alla tider fostrats av andra än sina biologiska föräldrar, det går bra med två män, två kvinnor, farmor, kollektiv, och så vidare men beröva dem inte sitt ursprung! De ska veta varifrån de kommer - vem som är deras biologiska ursprung.

Till alla kvinnor - tänk ett varv till! Snälla! Kanalisera er barnlängtan genom att ta till er något av de barn som redan finns på jorden och behöver omvårdnad/kärlek. Egna barn är ingen rättighet. Man kanske inte får allt man vill i livet.

Till alla män - inse hur viktiga ni är för ert barn! Donera INTE er sperma.
http://www.upworthy.com/dad-and-daughte ... -paintings
 Svara

Svar: insemination

Det här kan vara något av det värsta som jag har läst. Jag har länge jobbat med utsatta barn, det finns alldeles för många som bara "skaffar ett barn" och sen skiter i resten. Du talar om vikten av två föräldrar, många barn har inte EN närvarande förälder. Många som insimerar sig eller adopterar har tänkt på detta länge, gått igenom flera tester och måste uppfylla många krav. Det är mer än många andra som bara "blir gravida". Du skriver att barnen berövas sitt ursprung, varför det? två närvarande (eller en) förälder som är mogen, och älskar dig över allt annat, barnet är önskat. Du kan ju ta ett jobb på socialen,många barn har två föräldrar, det är definitivt inte garanterat en lyckad barndom. Jag hoppas fler homosexuella, ensamstående, folk som inte kan bli gravida får chansen att inseminera. BRA JOBBAT SVERIGE!Du skriver även om att adoptera, är inte detta att beröva barnet sitt ursprung? Jag är för adoption men förstår inte ditt argument. Vidare är det väldigt lång kö för adoption. jag har flera vänner som försökt att adoptera, dem har ett bra jobb, stabilt förhållande, utbildning etc. dem har nu väntat i 6 år. Jag tycker du ska jobba med utsatta barn, skaffa ett fadderbarn och googla lite innan du uttrycker dig!
Svara

Vart femte heterosexuellt par har svårt att bli gravida, ca 5% av Sveriges befolkning är homosexuella, 3,9% av alla barn i Sverige har en förälder som missbrukar, ca 50.000 barn i Sverige upplever skilsmässor, mellan januari och oktober 2015, ansökte 23 349 ensamkommande barn om asyl i Sverige, väntetiden för adoption är ca 18 månader, sambor får inte adoptera enligt svensk lag. Av de barnfall som finns hos socialen är 0,1% adopterade eller insemerade.

Vad gör en riktig förälder lurifax? enligt dig så är det en mann och en kvinna? enligt mig är det någon som tar hand om barnet/bryr sig/ ser till barnets behov och vägleder barnet.

Det är vetenskapligt bevisat att barn tar efter sin(a) förälder/föräldrar, om du (lurifax) misstycker att homosexuella får barn, då kommer ditt barn också göra det. Barn mobbar inte varandra utan grundläggande värderingar.

Vidare visar statistik på att de som adopterar/inseminerar har högre utbildning än de som endast "skaffar barn". Jag har hällre två pappor än uppleva en skilsmässa, ha missbrukande föräldrar och dåliga värderingar
Svara

Svar: Svar: insemination

jag propagerar inte homosexualitet. Samtidigt dömer jag inte en person efter vad han/hon väljer att ha sex med, det har inte jag med att göra. va tacksam att du är född i Sverige, den dagen du möter annan kultur, reser etc. Bry dig inte om andra skaffar barn. Ta hand om dina barn, ge dem värderingar och lämna detta forum
Svara
Användare

Gäsp Gäsp.
Svara

lågutbildad
Svara

postat din profil!
Svara
Användare

Du. Hur många varv tror du att jag tänkt? Hade jag haft röven full av pengar kan jag lova dig att jag för längesedan haft huset fullt av ungar!
Man får tycka hur man vill, det respekterar jag. Har du barn? Har du längtat eller längtar du efter barn?

Om du inte har barn eller om du kanske har flera och är nöjd och glad åt att du har en kärnfamilj kanske, så kan jag säga dig att du har ingen aning om hur det känns att vilja ha ett barn, fast utan att vara i en relation.
Det är väldigt lätt för människor att ha åsikter när man går i andra skor.

Ha en bra dag!
Svara