Användare

Spermadonator, Södermanland

Jag är spermadonator till par och ensamstående som längtar efter barn. Jag bor i Eskilstuna och har två 'naturliga' barn genom tidigare relationer. Jag får allt socialt utbyte som pappa jag kan önska från relationen med dem, och söker ingen roll alls i donatorbarns liv. Jag är 181cm lång, har mellanbrunt hår och gröna ögon. Har studerat språk på högskola, vill inte sia om det går i arv eller inte. Min kroppstyp med rätt stor bröstkorg och breda axlar går dock i arv, den typiska idrottskroppen, även om jag personligen inte satsade seriöst på sport.
Jag har genomgått flera tester via landstinget när jag donerade där; infektionstest, spermaprov (höga värden) och kromosomanalys. Jag visar självklart de dokumenterade resultaten inför en eventuell insemination.
Jag har varit aktiv som donator i snart ett år, både för heminsemination och parallellt genom landstinget.
Jag har ett 'mottagningsrum' som är avskiljt från övriga lägenheten, med renbäddad gästsäng där insemination sker i lugn och ro och det finns möjlighet till vila efteråt. Mottagare är hjärtligt välkomna närsom, förutom de dagar då mottagningsrummet är mina naturliga barns rum. Jag kan även resa till närliggande städer i Svealand mot reseersättning. (Jag tar aldrig 'vinst' utan siktar på det går jämnt upp ekonomiskt.)
När jag donerar till par är jag gärna öppen fader för att kunna rekommendera närståendeadoption enligt tipsen på hbtqfamiljer.se, donerar jag till ensamstående föredrar jag starkt att vara 'fader okänd'.
Om det låter intressant eller om ni har frågor får ni gärna höra av er!
 Svara
Användare

Svar: Spermadonator, Södermanland

Hej! Vi är två tjejer som har gift oss förra året och nu vill vi gå vidare till nästa steg i vår relation. Vi har pratat om barn en del och kommit fram till att vi vill bilda familj. Vi bor i Stockholm och kan tänka oss att komma över en ledig dag i sommar i så fall. Det är i så fall jag som ska bära barnet. Min partner är brunhårig och grönögd samt 176 så din beskrivning rent utseendemässigt stämmer bra överens med hennes. Nu är det så att jag bara googlade runt lite på nätet när jag trillade in på denna sida. Behöver prata med henne först:) Men tror hon tycker detta låter som en bra idé. Hur går själva inseminationen till? Mvh Camilla
Svara
Användare

Hejsan! Såg nyss att ni skrivit, roligt att ni tog kontakt! Jag försöker kolla av varje dag men det kan gå veckor mellan något händer. Ja köerna via landstinget är rätt långa, vilket nog är extra jobbigt när en känner att klockan tickar.
Visst skulle vi kunna testa i sommar! Jag är bortrest fram till 21 juli men efter det är kalendern i stort sett fri.
Vi kanske kan fortsätta via mejl eller nåt annat som plingar vid meddelanden?
Svara

Hej. Önskar komma i kontakt m spermadonator.
Mannen från Eskilstuna- hur gör jag?
Mvh / vill ha barn
Svara
Användare

Hej! Ni kan mejla mig på klarstroem@mail.com så kan vi prata vidare :-) Bor ni hyfsat nära kanske jag är aktuell, annars kan jag ge tips på var andra donatorer finns. Ser fram mot att prata mer!
Svara