Artikel: Kostnad

"Det finns stora skillnader på vad det kostar för en sterilisering beroende på var du bor. Observera att priserna kan ha förändrats. " Läs hela artikeln
 Svara
janne
Gäst

Hej.Kan man åka till annat län och göra sterilisering där det är billigare än länet där man bor i..mvh janne
Svara
Huma
Gäst

Hej! Hej jag vill söka hjälp för att kunna steriliseras. Jag bor i Västerås och undrar hur mycket priset är för att kunna sterilisera sig. Jag har provat preventivmedel olika ingenting passar mig och jag mår inte bra. Jag vill komma i kontakt med er så snälla hör av er till mig jag blir jätte tacksam. Mvh
Svara

Hej, om du vill göra en sterilisering ska du ta kontakt med din vårdcentral där du bor. I Västerås behöver du bara betala patientavgiften.
Svara
Håkan
Gäst

Jag har ringt runt till ett antal sjukhus i Stockholms län men ingen som utför manlig sterilisering, vasektomi, de har inte tid med det är ett svar jag har fått. Var kan jag få det gjort?
Svara

Hej Håkan, om du vill sterilisera dig ska du först kontakta din vårdcentral. Därifrån får du en remiss till en kirurg/sjukhus som utför sterilisering.
Svara
Jessika
Gäst

Hej. Jag bor i Jämtland och skulle vilja sterilisera mig. Pratade med min bm , hon trodde att Jämtland skulle börja utföra steriliseringar. Om inte, vart vänder jag mig då?
Svara
elin
Gäst

manlig sterilisering för min italienske man

Hej ! Bor i Italien och är gift med en italienare. Vi har 3 barn och vill inte ha flera. Tyvärr är det omöjligt att sterilisera sig som man i Italien. Ingen utför ingreppet!!! Detta trots att det är simplare än kvinnlig sterilisering. Kan min man få göra det i Sverige ? Och till vilken kostnad ? Tack på förhand
Svara
LinaAndersson
Gäst

byta landsting???

jag bor i Östergötland och vill göra en sterilisering... Kan man vända sig till ett annat landsting än det man tillhör (som är sviiiindyrt)
Svara
Peter
Gäst

Östergötland

Om jag har fattat saken rätt är det i Östergötland sedan årsskiftet avgiftsfritt
att sterilisera sig.

http://vardgivarwebb.regionostergotland ... Linkoping/
Svara