Användare

ryggsmärtor i tre månader

Jag har haft ont i tre månader. Det går upp och ner på smärtskalan. Vissa dagar för det ont när jag går, sover. Har svårt att ta på mig byxorna pga av smärtan Som blir när jag böjer mig. När jag nyser och gosar hugger det till i ländryggen och jag måste hålla i mig i något för att det känns som om jag håller på att gå av på mitten. Jag har alltid varit aktiv, tränat på sats med åt och sprungit mycket ute i skogen. Har varit hos naprapat och kiropraktor och det har inte hjälpt. Nu senast var jag hos husläkare o fick naproxen utskriven. Det blir inte bättre av det heller. Nu stråkar det ut i ben och fot på vänster sida. Vad kan jag göra. ..någon som känner igen sig?
 Svara
Användare

Svar: ryggsmärtor i tre månader

Jo till viss del, jag började göra övningar enligt McKenziemetoden, rätt så enkelt egentligen, böj dig bakåt flera ggr om dagen. Det hjälpte mig.
Svara
Användare

Ischiasproblem efter operation

Strax innan jag opererades akut för cancer i tjocktarmen grävde jag febrilt i min visningsträdgård, i hela tre dagar faktiskt. Fick naturligtvis ont i ett ben, men kunde med hjälp av Voltaren lindra det hela.
Operationen blev dock lite mer komplicerad än tänkt och tog hela 8 timmar. Jag sövdes men fick också epiduralbedövning som fick sitta kvar i 3 dygn och kände inga smärtor alls - förutom från benet.
Vaden och ankeln var uppsvullna och stenhårda, så det blev till att få benet insmort varje dag. Hjälpte en aning o ch svullnaden gick ner. Smärtan fortsatte ner genom ankeln ut i foten och i tårna.
Nu har läkningsprocessen efter operationen komplicerats med att det forsar sårvätska ur mig så jag har t.o.m. fått små stomipåsar över läckande hål. Det här gör dock inte ont, det enda är att jag är väldigt trött och rör mig inte speciellt mycket.
Jag har ovanpå det ätit 3 starka antibotika varje dag plus 13 smärtstillande. Dom senare försöker jag dock dra ner på hela tiden.
Det hemska i situationen är att jag har FRUKTANSVÄRT ont av min ischias - om det nu är det - och på den verkar varken epiduralbdövning eller smärtstillande ta. Trots insomningstabletter vaknar jag varje natt med fruktansvärda smärtor, just nu är det ankeln, ovansidan på foten samt stortån som är värst.
Jag kan ju inte heller göra några som helst övningar på grund av mitt långa (från bröstbenet ner till blygden) läckande operationssår. Det enda är att jag hela tiden vickar på ankeln, samt vrider den fram och tillbaka.
Tyvärr börjar det hela påverka mitt för övrigt gladlynta sätt och jag blir grinigare och surare och t.o.m. elakare mot min snälle och hjälpsamme gubbe för varje dag.
Vad ska jag göra.....
Svara
Användare

Svar: ryggsmärtor i tre månader

Svara