Användare

ryggsmärta 14 år gammal

Hej
jag är en 14 årig gammal tjej och jag har haft min ryggsmärta i 7 år snart och jag har gått till läkarna o frågat vad det beror på dom sa bara att det är mitt rygg som växer. HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag har snart haft det i 7 år o det gör ont varje dag asså smärtan slutar aldrig jag har även ont om jag sover med det men nu är jag van med det men är fortfarande irriterad på det. jag har bett om rögten tid o vad sa dom jo dom sa att det behövs inte och att det finns andra folk som är högst prioriterad än mig. så mitt uppfattning är att dom skiter fullständigt i mig och bryr inte ens ett skit om mig. och nu har jag gått till kiropraktor i 2 år snart och det hjälper inte ett skit. när jag började då sa de att det tar sin tid när de sa det då frågade jag hur lång tid vad var deras svar 1 år och nu hag det gått 2 år så jag gick tillbaka till de och frågade förbannat om jag slösar mina pengar på de de sa nej ditt ryggproblem är allvar och det tar lång tid. så småningom tänker jag gå till vårdcentralen o boka en jävla tid till röntgen för det har blivit för jävligt nu den senaste tiden. det värsta tiden är under röda V. det är det värsta tiden som jag vet för då är det så illa så jag kan inte röra på mig eller jag kan inte ens lyfta på mitt hand det enda jag orkar med är att röra på mina ögon det är allt som jag orkar. så jag var tvungen att stanna hemma från skolan hela veckan.
/ 14 årig tjej i stockholm
 Svara
Medicine kandidat, histologiamanuens, ordförande Akutsjukvårdsklubben

Svar: ryggsmärta 14 år gammal

Hej!

Det låter verkligen som att du har det jättejobbigt med ryggen.
Eftersom att du följt råden och avvaktat i två år och inte tycker att det blir bättre, och inte heller upplevs att du tas på allvar, rekommenderar jag dig att söka dig någon annanstans. Antingen finns det kanske en annan läkare på din vårdcentral som du skulle kunna gå till, eller så är du fri att lista om dig till en annan vårdcentral där du kan bygga nya relationer. Man kan också själv skriva en egenremiss till exempelvis en ortoped och få chans till bedömning utan att gå via vårdcentralen. Vad gäller menssmärtorna rekommenderar jag dig att gå till en gynekolog. Det kan du få hjälp med via din ungdomsmottagning.

Hälsningar,
Lovisa
Svara