Användare

Långvarig smärta i ryggen

Har haft svår ryggsmärta i över 18 år, och åkt in och ut till akuten samt husläkare.
Har även gjort 5 magnetröntgen och fått diagnos diskbråck. Och det enda som jag fått till svar i från läkarna, är att dom kan se på bilderna att det är en förändring i ländryggen, men kan för tillfället inte göra något åt detta. Får då återigen smärtstillande mot värken, och denna gårng får jag Paraflex 250 mg / morfin 10 mg /alvedon 665 mg samt ipren 400 mg. Var även inlagd i 4 dagar och även där får jag svar i från 2 olika läkare att tyvärr kan dom inte göra något åt detta och detta var i juni 2016. Sedan dess har jag gått dygnet runt med svår smärta som ligger på skala 10+ . Tar alla min tabletter varje dag, för att överhuvudtaget få en så pass normal dag. Var i går 14/2-17 till ett annat sjukhus i stockholm och träffade en ortoped läkare, som gick igenom med mig alla mina besvär samt bilderna och kom fram till att diskbråcket ligger och trycker på nerverna och har gett som resultat kronisk nervskada, samt att det var 3 st diskar som är skadade och behöver därför nu göra en steloperation. :( Är så förbannand på dessa läkare som inte kunde se detta tidigare,utan att man skall gå så pass länge med så svåra smärtor. Har fått så mycket piller , att jag känner mig som ett apotek. Men att få någon ersättning för sveda och värk, är lika lätt som att ta ner månen, eller att solen går upp 2 ggr samma dag. Tack för mig. :( :(
 Svara
Användare

Svar: Långvarig smärta i ryggen

Ännu ett tydligt bevis på värdelösa läkare som hänvisar till ditten och dattan för att slippa sitt ansvar. Socialstyrelsen och Patientnämden är värdelösa instanser som bara är ett spel för gallerierna.
När jag för ett par år sedan vände mig till IVO engagerade dom sig i mitt ärende till 100 procent som ledde till att jag vann, men när kompisen nyligen vände sig till IVO fick han en massa ursäkter om att dom hade extremt mycket att göra och därför inte kunde räkna med hjälp från IVO, ändå tipsar jag dig att skriva till IVO.
Att trycka i dig alla dessa "Hästmediciner" som gjort dig till en zombie för att slippa dig som patient, tror jag inte IVO gillar.
Lycka till.
Svara
Användare

Svar: Svar: Långvarig smärta i ryggen

Ännu ett tydligt bevis på värdelösa läkare som hänvisar till ditten och dattan för att slippa sitt ansvar. Socialstyrelsen och Patientnämden är värdelösa instanser som bara är ett spel för gallerierna.
När jag för ett par år sedan vände mig till IVO engagerade dom sig i mitt ärende till 100 procent som ledde till att jag vann, men när kompisen nyligen vände sig till IVO fick han en massa ursäkter om att dom hade extremt mycket att göra och därför inte kunde räkna med hjälp från IVO, ändå tipsar jag dig att skriva till IVO.
Att trycka i dig alla dessa "Hästmediciner" som gjort dig till en zombie för att slippa dig som patient, tror jag inte IVO gillar.
Lycka till.
Tack för ditt svar. Och nu så har jag fått ytterliggare en ny värktablett som är för nervskadan. Underbara läkare Eller ??? Men tack och lov så finns det läkare som förstår en, vad man har för besvär. Men man kommer väl känna sig som man blivit överkörd av ett tåg efter operationen. :hay:
Svara
Användare

Hej igen.
Har nu börjat räknat ner dagarna till operationen.
Har nu åter igen fått nya tabletter mot nervskadan samt smärtan i ryggen.
Undrar hur mycket man skall tåla som människa med alla tabletter.
Hurra för inkompententa läkare som finns på våra sjukhus, men all heder till dom läkare som finns där och tar oss som har problem på allvar.
Så nu är det bara att se fram emot att få bli frisk och ett lättare liv efter operationen.
så ha nu alla gott.
Återkommer med lite uppdateringar längre fram. :hay: :)
Svara
Användare

Trevligt att höra, hoppas du blir av med dina problem som du tvingats leva med i 18 långa år.
Håller tummarna.
Svara
Användare

Svar: Svar: Långvarig smärta i ryggen

Trevligt att höra, hoppas du blir av med dina problem som du tvingats leva med i 18 långa år.
Håller tummarna.

Det hoppas jag med. Jag återkommer till dig längre fram om hur det går.
Ha det så bra.
Mvh Mikael
Svara