från Ischias.se

Artikel: Behandling

"Ryggont kan vara mycket besvärande och hindra människor från att leva ett normalt aktivt liv. Men det finns mycket hjälp att få. Du själv kan också göra mycket för att förebygga muskel- och ledvärk." Läs hela artikeln
 Svara
Gurre
Gäst

Jag jobbade på posten för bara någon månad sen i 1 1/2 år, och jag fick lite problem med ryggen, började lite smått sen gick det över efter några veckor, men det har aldrig varit såhär allvarligt och grovt. Jag kan knappt röra mig från mitt rum till toaletten eller köket och jag går fortfarande i skolan men är tvungen att stanna hemma pga mitt tillstånd.
Jag gick till akuten förut å det enda svar jag fick var att jag skulle ta smärtstillande och om inte det går över så skulle jag kontakta vårdcentralen, vilket jag gjorde men fick en tid ganska sent, så just nu så ska jag bara tydligen sitta å vänta på min tid, så jag undrar om du har några tips eller råd vilka jag borde kontakta, jag är snart 20 bast å jag vill verkligen inte sitta å ha ont hela tiden. Sjukhuset/akutvården borde ta mer ansvar för sina patienter!
Svara
Peter
Gäst

När man väl kommit upp ur sängen och fått på sig kläderna (den jobbiga biten). Sen är det bara att gå och gå varje dag. Sitt inte, utan ligg ner byt ställning ofta.
Svara
Niklas71
Gäst

Men vilka smartstillande tabletter rekomenderas?

Jag vill ju veta vad jag kan kopa mot detta. Bor utomlands och har far man varda sig sjalv, sa det som saknas ar vilka tabletter man kan ta emot detta?
Citidon etc
Svara
Användare

Svar: Artikel: Behandling

Inga av dagens stolar, fotöljer eller soffor är gjorda för folk att sitta riktigt i som många gånger är orsaken till ryggbesvären som man botar med smärtstillande piller som man blir beroende av och som förhindrar kroppens naturliga försvarsmekanismer att själv lösa problemet.

Testa därför med att rulla ihop ett underlakan och lägg rullen bakom svanken på ryggen som får ryggen att återfå sin normala krökta vinkel till den normala. Glöm inte att gå långa promenader, helst varje dag, så lär det "Ryggonta" försvinna.

Att förlita sig på smärtlindrande piller är att lura kroppen som förvärrar problemet om det du sitter på är orsaken.
Svara