Artikel: Vuxen och öroninflammation

"Öroninflammation kan drabba vuxna, även fast det är en mycket mindre risk. Det är bara kraftiga öroninfektioner som kan slå igenom en vuxens persons immunförsvar. Därför krävs det ibland antibiotika som behandling för vuxna." Läs hela artikeln
 Svara
Lenny
Gäst

Hej har haft först influensa lördag sen fick jag ont i mina öron samt i mitt huvudet backa sida till vänster sitter och villar men blev värre i söndags nu idag har jag köp C vitamin och känner mig lite bättre men bara mer ont i huvudet och svårt att andas samt och i mina öron kan du ge mig lite råd vad kan jag göra i mitt fall. Från Lenny
Svara
Booinge Nilsson
Gäst

Öroninflammation

Många olika råd
Ena säger att öroninflammation går över av sig själv, andra att vuxna måste äta antibiotika, har nu haft ont i höger öra i en vecka
Svara
Birgitta Wahl
Gäst

öron/huvud/hjässvärk.

Öronvärk i 1,5 år och fortfarande. Huvudvärk av och till samt idag fått värk över hjässan till vänster. Väldigt ont i öronen nästan varje dag.
VC läkaren säger alltid, öronen ser bra ut. Har skrivit egen remiss till, US hoppas få komma snart. Jag sover nu dåligt på nätterna. Jag är pensionär, som tur är, så jag kan vara hemma.
Jag mår väldigt dåligt av att inte bli betrodd, eftersom jag ej får remiss. Har hjärtklappningar (har något med aortaklaffen också) ringde VC för jag ville ta EKG, men jag fick inte komma utan jag skulle åka till AKM i Motala. Där fick jag skäll av dr för att jag inte besökt VC, Jag fick ju ej tid där för EKG, dom sade jag skulle besöka AKM i Motala. . (När jag ändå var på AKM bad jag dr titta mig i halsen, för jag har svårt att svälja ibland, läk sa att VC får remittera dig för RTG om detta behövs. Klämde på halsen axlarna o överarmarna och sa sedan högt, Du har ingen cancer- du har ingen cancer-du har ingen cancer!!! Tjatade sedan flera gånger att jag alltid skulle ringa till VC först, precis som jag inte skulle veta detta. Han sade att EKG var bra.
Svara
Användare

Svar: Git gud scrub ;3

;3
Hej har haft först influensa lördag sen fick jag ont i mina öron samt i mitt huvudet backa sida till vänster sitter och villar men blev värre i söndags nu idag har jag köp C vitamin och känner mig lite bättre men bara mer ont i huvudet och svårt att andas samt och i mina öron kan du ge mig lite råd vad kan jag göra i mitt fall. Från Lenny
Svara
Louise
Gäst

Fel - symptom

Hej. Ni har fel i symptomdelen. Tycker det är viktigt att poängtera att alla inte får ont. Kanske de flesta får det, men inte jag. Jag har precis haft öroninflammation nu vid 23 års ålder och även en gång för 20 år sedan. Båda dessa gånger utan ont alls. Första gången upptäckt av flera dagars feber och denna gång pga var i öronen. Mvh Louise
Svara
claudia
Gäst

huvud/öronvärk

Jag har haft ont i vänstra örat ca 2 veckor.
Vilket även gör så att jag har ont runt hela örat, dvs bakhuvudet. runt ögat/bakom ögat, och vid tinningen.
Trodde att det berodde på att jag har varit förkyld med feber osv, men nu är jag i stort sett frisk och har ont än. Tar värktabletter, c-vitaminer etc, men det går inte över. Känns som hela den sidan känns varmt, värker, ömt. Det till o med känns som stickningar både i huvudet, o runt ansiktet.
Vill även tilllägga att jag känner mig frisk, men när jag går ut o går, så blir jag yr, svimfärdig nästan.
Hjälp!
Svara