Artikel: Öronkatarr

"Öronkatarr är en typ av öroninflammation. Det känns som om du har ett konstant lock för örat." Läs hela artikeln
 Svara
Gäst
Gäst

brusande i öronen

Hej! Jag är en tonåring som verkar ha råkat ut för öronkatarr men jag har något brusande och det gör ont i örat nät jag försöker tryck utjämna, vad är det det för något?
Tack samm för svar
Mvh gustav
Svara
Jonathan
Gäst

har samma sak

Tjena Gustav!
Jag verkar ha råkat ut för samma. Har varit nästan konstant förkyld i 3 veckor och efter en flygplansresa mitt i detta elände så har jag haft lock och ett konstant tjutande i vänstra örat. Det har nu gått 14 dagar utan förbättring.
Tror det bara är att vänta ut det, man bör nog ge det ca 2-3 månader innan det är dags att söka vård. Det är vad jag har fått höra iaf. Krya på dig!
Svara
Lena Andersson
Gäst

dövhet vid öroninflammation?

Hej!
Jag är vuxen. Fick sprängningar i örat och öm tandrad, varför jag tog ett par "sprut" an näsdroppar. I samma ögonblick, som jag drog in dropparna i näsan sa det "pang" i örat och ett totalt lock slog till. Jag är halvdöv, minst, och det har pågått i 5 dagar utan minsta lindring. Jag har besökt läkare, som skrev ut antibiotika för öroninflammatio.. Men den hänt dövheten??
Tacksam för någon slags förklaring. /Lena
Svara
Gäst
Gäst

misstänker öronkatarr

Jag misstänker att jag har öronkatarr och undrar om det leder till yrsel,huvudvärk och viss vakuum i huvudet?
MVH Lena 61 år.
Svara
ML48
Gäst

konstig återkommande förkylning

Augusti-September hade jag en smygande konstig förkylning; den orsakade smärta och lock i öronen; blev behandlad med Kåvepenin som inte tog ordentligt, därefter en annan antibiotika med ett brett spektrum (Amimox?).

Vet ej om dessa medikamenten eller tiden hjälpte mig en sak är säker jag åter frisk i Oktober!

Men beklagligt nog har dessa besvär återkommit; från 10/1 till nu; började med lock i höger öra och flyttade till vänster men nu är båda täppta; med brus och sus (det knastrar också).

OBS Jag har legat högt med huvudet då jag började nysa konstant för att motverka öroninflammation men tycks ha ha hjälp mig! Jag avvaktar med antibiotikakur så länge och ser tiden an (så länge det inte smärtat till förbannelse!)
Svara
ML48
Gäst

inte hjälp mig

Det har alltså inte hjälp mig, ska det stå i min text nedan!
Svara
ML48
Gäst

Kan 9åringen ha smittat mig

Detta är kanske bara ett sammanträffande men samma besökare (med övernattning) var hemma hos oss vid mina båda utbrotten, av förkylning! 9-åringen tycktes dock vara frisk denna sista besök i jämfört med förra då han påstod att han var bättre men lät som han var inne i sin något kraftiga förkylning.
OBS!
Jag känner igen mig och gjort samma sak som de övriga kommentatorerna här nedan.
Svara
Simon
Gäst

Vara detta som V har..?

Det kan vara detta som V har..?
Svara