Användare

Utstött av pojkvännens kompis :(

Hej på er :) Hoppas kanske att någon kan ge mig lite kloka råd i detta.
Skall försöka skriva mitt problem så kortfattat som möjligt.

Jag har varit tillsammans med min partner nu i 5 år, vi har det jätte bra tillsammans och för framtiden så är vi säkra på varandra. Men vi har väl problem mer eller mindre som alla par men det finns ett lite större problem vi inte riktigt kommer vidare ifrån.

Min pojkvän har en bästa kompis som heter Johan och han har en flickvän som heter Lisa.
Vårt stora problem är att Lisa verkar ha något problem med mig.
Innan jag kom in i bilden så umgicks alla dom tre väldigt intensivt i flera år men när jag träffade min pojkvän så avtog det lite grann. Som det gör med ganska många par.
Jag och min pojkvän försökte dom två första åren att få till lite par-träffar men sen avtog de då dom aldrig frågade tillbaka. SEn började tjejen bete sig märkligt mot mig, hon kunde ignorera mig på gemensamma fester, fälla konstiga kommentarer, och var aldrig intresserad av att fråga mig någonting. Jag började känna ganska snabbt att det var någonting och tog upp det med min pojkvän. (tåls att lägga till att hennes pojkvän, Johan och jag har haft kul ihop sen vi träffades men även han har backat nu dom senaste åren)
För att ge er ett exempel om hur det kan se ut så var jag t.ex utomlands i flera månader och pluggade medans min pojkvän var hemma i sverige och under den tiden umgicks dom mer än vad dom har gjort än när jag har varit hemma. Tjejen, Lisa har inte satt sin fot i våran lägenhet på tre år, men när jag var utomlands då valde hon att komma hit när dom egentligen skulle ha grabbkväll.

Det tog nästan ett år innan min pojkvän började lägga märke till det själv då han inte riktigt ville tro det från början.
Och det är alltså detta vi bråkar om, jag har dragit mig undan ganska länge nu när det gäller fester och utekvällar. Jag vill nästan aldrig följa med när dom träffas som grupp eller när det är stora fester. Jag ville väldigt gärna bli kompis med henne de första åren när vi träffades men numera så känns det bara som att hon passar på att träffa min pojkvän när jag väljer att dra mig undan och jag har då de senaste två åren blivit väldigt arg när hon är med och jag inte och har nu många gånger blivit förbannad på min pojkvän. Jag vet att det inte är hans fel och han säger alltid att han bryr sig inte om hon är med utan den ända han vill träffa när han är ute är hans bästis.

Det som har börjat hända nu de senaste 1,5 året är att även min pojkvän och hans bästa kompis har glidit isär lite på grund av detta. Jag tror att vi alla känner av att det är någonting som inte stämmer men ingen säger något. Och jag drar mig undan mer och mer.
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, jag vill vara stark och kunna ta plats, visa henne lite grann att jag ska ingenstans så det är lika bra att hon vänjer sig. Men min stolthet gör att jag hellre umgås med andra. Det som är negativt nu då är att hon har börjat störa mig mer och mer pga detta och då bråkar jag och min pojkvän när han egentligen bara vill gå ut och träffa sin kompis då och då.

Finns det någon som har erfarenhet eller tips på hur vi skall gå vidare?
Tacksam för alla tips. Förlåt för långt mail, lite svårt att göra det kortfattat :)
 Svara

Svar: Utstött av pojkvännens kompis :(

Hej tjej28!

Du ska inte be om ursäkt för ett långt mail,
Tror säkert det var mer du ville berätta,

Svår situvation! alla kan ju inte gå som vinnare ur det här. ( Tyvärr ) men hoppas.

Själv tycker jag, att din kille ska snacka med sin kompis och säga som det är.

Att det funkar inte om hans tjej har en nagel i ögat till
Till dig.
Och varförr skulle hon ha det igentligen, om hon tycker om din kille, så vill hon väll att han mår bra och är lycklig med dig?? Kneppigt.

Om är hon intresserad av din kille vet inte men så kan det ju vara.

(Sen kan man ju leka med tanken att dom tre hade ett trepar relation)

Tycker hela situvationen är lite konstig blir nästan lite förbanad att din kille och hans kompis inte reagerat över vad som händer.

Ser dom inte hur du mår eller vad som händer.

Hoppas du får ordning på situvationen vet inte vad jag ska säga mer.

Eller så bjuder du hem mig över en middag som femtehjulet så kan jag ifrågasätta vad #$@ som händer.

Nä kram på dig och ha en trevlig valborg

Mvh lidköpings pappan.
Svara