Användare

Ska jag göra slut?

Ska jag göra slut?

Jag är ledsen nästan varje dag och går med en sån klump i magen att jag snart inte vet var jag ska ta vägen. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett år, ja det är kanske inte så länge. Jag har själv haft längre förhållande än så här. Skillnaden är väl att jag tidigare aldrig älskat någon så mycket och faktiskt sett en framtid tidigare med de jag varit tillsammans med. Detta kommer förmodligen bli ganska långt så jag hoppas att någon orkar läsa. Vårt förhållande började kanske inte på bästa sätt. Vi träffades i ungefär tre månader och allt var för bra för att vara sant. Jag blev själv orolig och gick nästan och väntade på bomben. Bomben kom efter tre månader, han hade barn. Hur fan kan han ha hållit detta hemligt och hur kan jag inte ha märkt detta? Hur som helst, jag vänjer mig vid tanken och accepterar att han har barn, själva barnen är ju inte problemet. Snarare lögnen. Ändå väljer jag att lita på honom. Snart börjar hand "dåliga sidor" yttra sig. Han blir en röv när han dricker sprit, känslokall och sjukt svartsjuk. Detta händer ca. 4 gånger innan jag bestämmer att jag inte vill att han dricker sprit med mig. Allt verkar lugnt. Vi bor ihop men ändå inte, många småbråk då jag är trött på att ta mat, disk, städ, tvätt, you name it. Jag gör allt. Han kan inte ta kritik och han gör aldrig fel. Min upplevelse är att vi jobbar, kommer hem, jag gör allt medan han sitter vid datorn. Har jag tur ser vi på film tillsammans efter 22.00 utan att knappt prata. Vissa lediga dagar är klart bättre, men vi är inte med varandra längre. Mitt i allt efter ca 9 månader sexchattar han med en tjej. Jag konfronterar honom direkt och jag säger att jag ska lämna honom. Efter några dagar har han lyckats övertala mig att stanna och erkänner att han skrivit men inte träffat henne och att han aldrig kommer göra det igen. Vi försöker göra det bra men jag går i princip varje dag och tänker på att han fortfarande skriver/träffar, är otrogen. Jag vet inte. Nu idag ca. 4 månader efter händelsen med den tjejen ser jag i hans historik på datorn att han fortfarande Är aktiv på olika dejtingssidor. Första gången jag snokat upp något för att jag inte kan släppa det. Jag älskar honom, han säger att han älskar mig, men jag förstår verkligen inte hur man kan hålla på så här då? Finns det någon förklaring? Jag efterlyser mer kärlek och tid för varandra i förhållandet, medan han tycker att det är bra och är bekväm i det som det är. De senaste veckorna har vi varit isär varandra och knappt träffats för att se om det känns bättre. Jag har inte konfronterat honom om att jag vet att han är aktiv igen. Vad ska jag göra? Hur kan jag ha sett en framtid med honom och på någon vänster fortfarande hoppas på det? Vissa dagar känner jag mig så ledsen att jag undrar om jag borde få hjälp. Finns det något hopp för oss? Ibland önskar jag att jag inte hade några känslor för honom.
 Svara
Användare

Svar: Ska jag göra slut?

Tyvärr så låter det som att ni borde göra slut. Det låter på det du berättar som att du förtjänar någon bättre än honom. Om det ska finnas något hopp för er måste ni nog sätta er ner och diskutera era känslor och åsikter om allting och förlåta allting för varandra och inte låta det tynga ner dig.
Går inte det så kan du inte leva i en lögn och måste göra slut.

Jag vet att när man älskar någon är det ändå svårt att göra slut men jag tycker han gick för långt...
Svara