V83
Användare

Sjuklig svartsjuka..hjälp mig gå vidare

Känns som jag tar två kliv framåt å ett bakåt å så håller de på...om å om igen.

Ja vill ha hjälp om HUR ja ska kunna glömma å skita i mina dumma tankar?

Har ett förhållande sedan 2 år bakåt,älskar honom otroligt mycket..tror ärligt FÖR MYCKET.
I början av vårat förhållande hände detta å de är som ett jävla repeat i mitt huvud.. :sick:

* min bror å hans tjej kom förbi där vi var med bilen. De tar upp hans tjej ska till sjukhuset för hon är gravid min pojkvän säger då med skratt "... Ja är utbildad gynekolog.." men de ä han inte han skämta..
* vi åker hem till dom en kväll genom fönstret ser han min brirs flickvän i morgonrock över kläderna å han säger åh rut har bara morgonrock bara köra som faaan.
(rut är påhittat)

* vi är hos dom en dag å han skojar å kastar en kudde i ansiktet på henne.

* vi festar ihop en kväll å de blir lite bråk å grejs med min bror å henne,dageb därpå så är hon ledsen å när vi åker så pussar min pojkvän henne i pannan framför mig å säger allt blir bra.

* när vi åker förbi deras boende låtsades han blinka in där.

* de var alla hos mig en dag innan vi flytta ihop å min pojkvän kommer å sätter sig i soffan jätte nära henne medans ja grejar med tvätten.

De är många såna mini händelser som varit precis i börjsn när ja å han hade träffats i en månad.

Idag! Detta spelas upp om å om igen i mitt huvud å ja blir lika jävla ledsen varje gång.har ifrågasatt varför han gjorde å sa så tusen ggr o får alltid samma svar att de var på skoj han gjorde å sa så för å skämta.
Men de jobbiga är att de flrsvinner inte från mitt huvud å vi bråkar än idag om denna jävla skit.
Har jättesvårt när vi alla fyra ses,mår illa..vill spy å bara gråta.. Känner mig tom å som att ja är i en annan värld.
Han vågar ej titta eller prata med henne längre.. Han gör de överdrivet synligt för mig men de hjälper inte. Blir bara ännu mer arg...
De va hos oss igår å ja kommenterade något i morse å får detta som svar som är droppen..
".. Du har gjort mig till idiot i din familj,får ej titta å får ej prata med någon.."

Har aldrig sagt han ej får..ä vet de kom från hans hjärta. Hur kan man säga så till ens partner??då vet ja att de är de han saknar å all överdrivenhet blev sann...
Ja bröt ihop totalt, ville bara gå å gå å aldrig komma igen.

När han kom hem så ville ja prata med honom..vi satt i soffan å ja sa att ja ville ha svar pp frågor från honom för vet ej hur ja ska kunna hjälpa mig själv.. Frågade varför han gjort å sagt så? Han blir arg å säger
- de var längesen flera är sen. Ja flrklarar spelar ingen roll om de va idag lr 2 årsen du har sagt å gjort det!!

Vill påpeka han tittar inte på mig å pratar å när ja ber om de säger han att ja kan flytta mig för han har ont i ryggen. Ja flyttar mig inte.

Mer va hab svarade
- Varför ska du tjata om detta om ä om igen. Vi har bråkat om detta tusen gånger.

- Ja kan ej hjälpa dig är inte inne i ditt huvud å nästa fråga? ( Sarkastiskt sagt)

Ja fråga om han någon gång tänkte på undra vad min flickvän säger elker tycker.. Men återigen. De är flera årsen ä de var på skämt.

Vårt samtal hjälpte inte ett jävla skit..känner mig osynlig,äcklig å som något psykfall..
Ja börja gråta å fråga hur känslokall man kan va att inte bry sig ett jävla skit. Han satt tyst å jag med.
Får ej svar på de ja frågar. Hur ska ja få honom fatta att DET gör ont å vill glömma de å få honom förstå hur ja känner å har känt mig om å om igen????
Det enda ja hör hur mkt ja förstör,fantiserar,gräver å att han ej förstår mig.

Snälla är de någon som kan hjälpa mig inte dömma mig.. Snälla...
Hur ska ja få rak rygg å skita i det som vart? Å kunna leva normalt???
 Svara
V83
Användare

Svar: Sjuklig svartsjuka..hjälp mig gå vidare

N å g o n?
Svara

Hej.

Det är länge sen du skrev ser jag men du kanske ser detta ändå. Jag vill börja med att säga att jag förstår dig för jag känner igen det du beskriver i mitt förra förhållande som jag hade. Vi var tillsammans i två år precis som ni och jag älskade honom FÖR mycket. Det var min första stora kärlek och jag kan idag erkänna att jag var blind. Jag kände att jag var sjukligt svartsjuk och att han inte förtjänade det. Jag mådde så dåligt själv också över alla de där känslorna, de åt verkligen upp mig inombords. Han var otrogen mot mig. Det började med småsaker som du beskriver. Han försklarade att han skämtade eller att jag överdrev men sen kom det fram i slutet av vårt förhållande (när jag var otrogen) att han också hade varit otrogen.
Jag var en idiot så det behöver ingen påpeka men pga det så fick jag bekräftat att mina misstankar som jag haft så länge var sanna.
Jag är väldigt rak på sak nu men ditt förhållande är inte bra! Ett friskt förhållande fungerar inte på det viset. Förlåt om jag sårar dig nu. Du borde göra slut tycker jag. Det är jättesvårt att separera, det vet jag verkligen... jag klarar aldrig av det själv utan jag gör saker som är dumma så att den andra lämnar mig istället för att jag själv inte klarar av det typ, sen går jag under isen i någon månad, men tillslut kommer man tillbaka till vardagen och förstår att det var rätt beslut och att det finns bättre som väntar där ute.
Viktigt att du själv inser vad som är friskt och inte, annars är det svårt att få perspektiv på saker. Om du inte kan lita på killen så är det kört. Det är regel nr 1 som jag har lärt mig.
Free mind
Svara
Användare

Du är inte kär. Du har en idé om hur du vill att din kille ska vara och den är inte sann. Hur vill du att ett förhållande ska vara? Troligtvis inte som ert är. Han kommer inte att ändra sig. Han verkar vara trist och nästan elak och dessutom lite lätt blåst. Lite svartsjuka är ok men inte så att man mår dåligt. Att hålla på som han gör visar att han är en idiot och tyvärr hamnar du också i det facket om du inte lämnar honom. Ge inte en enda chans till. Var glad att ni inte har barn t ex. Vet att det är tufft men slösa inte mer energi på honom. Även om det tar emot(för det är så jävla jobbigt) Gör slut!!
Svara