Användare

Separera eller ge det en chans?

Jag är gift med en man sedan 18 år tillbaka. Vi har två barn tillsammans och vårt äktenskap har varit jättebra. Vi har aldrig bråkat och allt har helt enkelt varit bra.

Jag har under flera år nu lidit av en depression. Har under den tiden mer och mer börjat fundera på mitt liv, vem jag är, vad jag vill osv. Livskris tänkte jag först. Och att det går över. Det har dock inte gått över och de senaste åren har jag känt mer och mer att jag inte älskar min man längre och har funderat på att lämna honom. Men samtidigt så känner jag att det kanske "bara" är en del i min depression och att jag kanske trots allt har känslor för honom "där inne nånstans" och att när jag blivit frisk från min depression/livskris så kanske allting löser sig. Jag har fått olika behandlingar mot min depression men inget har gett varaktig effekt och väntar nu på ytterligare en behandlingsmetod. Men jag känner mig så förvirrad angående min make och vet inte riktigt vad som är vad längre. Jag vill ju inte lämna honom för att sedan upptäcka att det var inte det som var problemet utan något annat. Men hur vet jag det? Samtidigt har jag ju extremt dåligt samvete då min man tålmodigt väntar och stöttar mig i min depression och förmodligen inte anar att jag ens har tankar på att lämna honom. Han är världens bästa på alla sätt och vis men jag vet inte om jag älskar honom eller om det är depressionen som hindrar mig från att känna något för honom just nu. Är det någon som har varit med om något liknande eller som kan ge mig något råd eller bara säga hur ni tänker kring detta?
 Svara