Användare

Rätt eller fel

Hej,
Min frus dotter (21 år) har fått någon form av psykiskt sjukdom, diagnos ej fastställd efter 11 månader av undersökning, liknar en djup depression för ett otränat öga som mitt, som kommer och går. Hon är inte farlig mot sig själva alls, hon tar hand om sig själv men ibland hon lever i sin lilla värld och kan säga konstiga saker.
Hon bor på andra sidan av stan tillsammans med sin bror och sin biologiska pappa som hälsar på då och då.
När allt detta började i Jan - Feb, vi tog henne hit för att leva med oss. På 3 veckor hon blev bra igen och tog några bra kg på sig (var ganska mager när hon kom).
Sommaren gick utan problem men nyligen hon blev sämre igen.
Först kom hon hit för att bo med oss igen men efter bara några timmar hon ville hem till sig igen. Hennes mamma, min fru, följde efter.
Sedan dess min fru har bara bott där och har ingen tanke på att komma tillbaka.
Jag förstår att det är hennes barn (har ett själv) men jag förstår inte varför hon tog detta drastiska beslut helt själv utan att prata med mig?!
Varför måste hon bo där när det kanske hade räckt med 1-2-3 dagar i veckan?! Det är bara 40 minuters körning mellan bostäderna!
Hon har hämtad sina ägodelar och lämnat nycklarna till gemensamma bostad.
Hon har också hotad med skilsmässan om jag inte ta det som att hon har gått på obestämt tid tills sin dotter blir bra igen. Hon kanske blir aldrig bra igen!
Kan någon hjälpa mig förstå vad som händer?! Hur ska jag gå vidare?!
Gjorde hon rätt det hon gjorde?!?
Alla råd är välkomna för att jag börjar själv utveckla någon psykiskt sjukdom av alla tankar jag har...

Tack på förhand,
Marq
 Svara
Användare

Svar: Rätt eller fel

När du ställer din fråga i ett öppet forum som detta så får du räkna med alla möjliga svar. Här får du mitt råd.
Du har visat mer än rimlig hänsyn till en 21 årig myndig och vuxen människa som inte är ditt barn.

Din fru har en man att ta hänsyn till som nu flyttat och lämnat tillbaks nycklarna som hotar med skilsmässa om du inte accepterar "Läget"
Det luktar lång väg att detta med dottern är ett svepskäl för att skilja sig från dig som hon skäms för eller är rädd för att berätta för dig och därför skyller på dottern.
Man lever bara en gång så sätt dig ner och tänk igenom vad du vill. Du är förmodligen i dina bästa år runt 45 år. Gå ut på ett dansställe så får du en värdig värdemätare hur gångbar du är på köttmarknaden och ganska troligt får du kontakt med en kvinna som förgyller ditt liv resten av ditt liv. I stället för att längta efter någon som flyttat och gjort livet surt för dig. Men Du. Gör det omedelbart. Om du vill träffa dem senare efter att du fått en ny livspartner går ju bra, men då på dina villkor.
Svara
Användare

Svar: Svar: Rätt eller fel

När du ställer din fråga i ett öppet forum som detta så får du räkna med alla möjliga svar. Här får du mitt råd.
Du har visat mer än rimlig hänsyn till en 21 årig myndig och vuxen människa som inte är ditt barn.

Din fru har en man att ta hänsyn till som nu flyttat och lämnat tillbaks nycklarna som hotar med skilsmässa om du inte accepterar "Läget"
Det luktar lång väg att detta med dottern är ett svepskäl för att skilja sig från dig som hon skäms för eller är rädd för att berätta för dig och därför skyller på dottern.
Man lever bara en gång så sätt dig ner och tänk igenom vad du vill. Du är förmodligen i dina bästa år runt 45 år. Gå ut på ett dansställe så får du en värdig värdemätare hur gångbar du är på köttmarknaden och ganska troligt får du kontakt med en kvinna som förgyller ditt liv resten av ditt liv. I stället för att längta efter någon som flyttat och gjort livet surt för dig. Men Du. Gör det omedelbart. Om du vill träffa dem senare efter att du fått en ny livspartner går ju bra, men då på dina villkor.

Tack Lurifax!!!! Det var det jag ville höra, alla möjliga svar.
Din åsikt är mycket uppskattat! Tack!!!
Svara
Användare

Svar: Rätt eller fel

Tack själv. Jag vill bara tillägga att bli dumpad är det sista man vill, vem det än är som råkar ut för det. Det är ju ett misslyckande. Då är det viktigt att man inte fastnar i dumpskammen och tar sig ut där partnersökanden håller till.
Lycka till.
Svara