Användare

Orkade inte längre, gjorde jag rätt som lämnade?

Träffade en person jag sedan tidigare känner.
Vi började dejta och allt kändes till en början bra.

Nu till mitt problem, personen har barn med sin föredetta.
(Att acceptera kontakt och delvis umgänge för barnens skull är en självklarhet!!)

Men hade du accepterat att din partners ex hade sprungit hemma hos din partner och hjälpt till med saker som numer är din uppgift?
Som att sätta upp bord, hyllor mm mm mm
Och som din partner anser att exet egentligen inte är så duktig på eller speciellt noggrann.
Att dom åker iväg på dagsresor "för barnens skull", men är för att personen vill komma iväg men har inget körkort.

När det var dags för lucia så sov partnern hos exet för partnern behövde hjälp att få upp barnen på morgonen, men dom bor bara 2 hus ifrån varandra.

Din partner går o hämtar alkohol mm
Sitter på exets balkong o dricker öl medans barnen leker utomhus.
Din partner väljer hellre att ringa sitt ex för att få hjälp att få hem saker medans du är på jobbet eller som på senare tid då jag flyttat ut.
Även om du erbjudit dig att hjälpa till.

Jag har åtskilliga gånger sagt att jag verkligen inte gillar deras umgänge delvis för att exet uttryckligen sagt att exet vill ha tillbaka din partner.

Så häromdagen fick jag nog när jag fick en bild på när partnern fick hjälp att sätta upp ett bord, för exet var ändå där för att lämna medicin till barnen.
Men bordet fanns inte innan vad jag vet och jag åker aldrig runt med en slagborr i bilen i fall att, så att exet bara var där för att lämna medicin är ju bara bullshit.

Så jag sa bara att det är slut mellan oss, sen blockerade jag partnern överallt.
Nu får jag skit för att jag var svartsjuk
Innan fick jag skit för att det är barnens far och att jag inte förstår.
Om jag nu är det bästa som hänt partnern så borde väl partnern varit betydligt räddare om mig och lyssnat på mina känslor?
Men istället har partnern gjort som partnern själv tycker.

Jag har inte mått bra av allt detta och det visste partnern mycket väl om.
Så blockerade jag partnern och raderade densamme ur mitt liv för att jag trots allt verkligen älskar henne så jäkla mycket att jag var tvungen för att komma därifrån så jag får må bra.

Hur stort umgänge anser ni tillåtet med exet när exet klart och tydligt säger att han/hon vill ha tillbaka din partner?
Och du verkligen varit tydlig med hur mycket du ogillar det.
 Svara