kommuikation skapar ångest

Jag är offantligt rädd för att inte ha kontroll men också skiträdd för att säga nej. Kan detta vara orsaken till att jag inte gillar att vara i ett förhållande men också orsaken till att det blir så fel i kommunikationen mellan mig och min kille?

Exempel:
Mina föräldrar är sällan i stan där vi bor och vill givetvis komma o hälsa på för att träffa vår son och äta middag, eftersom vi planerar bröllop är de också intresserade av att snacka om det. Det är bestämt att de ska komma ikväll och så. Jag har nu blivit lite förkyld (min kille är på sluttampen av förkylning) vilket inte stör mig så mycket och mina föräldrar bryr sig inte om det utan vill gärna komma ändå.
Nu till problemet, min mans familj håller sig riktigt långt borta när vi är sjuka vilket jag helt och hållet förstår men min kille har otroligt svårt att förstå att vår familj vill umgås trots sjukdom. Min kille har blivit någorlunda frisk nu men jag tror att han helst skulle slippa middagen ikväll för att kurera sig, problemet är att jag vet att mina föräldrar tycker det är lite "larvigt" att lite snuva ska stå i vägen för att vi ska ses när vi ses så sällan.

Så jag kan inte vara till lags för båda, mina föräldrar vill ses och bryr sig inte om att vi är sjuka, min kille vill inte ha sällskap för att han är krasslig.... vad fan ska jag göra? Till historien hör att jag givetvis suktar efter att få hänga med mina föräldrar tillsammans med min kille och min son. Jag tycker att min kille hittar själ till att slippa umgås med folk hela tiden, alltid är det nåt liksom....

Detta ger mig sjuk ångest, jag vill ha en kille som är positiv till att umgås med folk, till att göra saker osv men han har hela tiden en tendens att slingra sig. hjälp, jag orkar inte leva med honom om jag ska känna så här.
 Svara