Användare

Gå vidare i relationen

Vi har varit tillsammans 3 år, sambo i 1 år.

För en månad sen fick jag reda på att hela första sommaren dejtade han en annan som han har varit kär i, i 4 år. Han for runt Sverige för att träffa henne men säger att de aldrig hade sex. Vi var inte exklusive då men han sa att vi inte skulle vara med andra för att det kunde skapa problem. Ja han fick på foten av henne och tänkte att han skulle ge mig en chans, så jag blev ett andrahandsval men han tyckte inte att jag var fin eller snygg och inte heller så trevlig, mest ytlig.
Han var en gång på dejt med henne på samma krog som jag var, han sa att han var ute med tjejkompisar, jag fattade inte...Allt detta har han berättat nu.

Till saken hör att efter 6 månader fick jag cancer och han stannade(gav honom en möjlighet att slippa undan) och jag trodde han gjorde det för att han tyckte om mig men det var för han kände sig behövd. Cancern har gått bra men det är täta efterkontroller. Efter ca 1 år i relationen bestämde han sig för att jag visst var nåt att satsa på. Allt det här har jag varit ovetande om i 3 år och jag känner mig så lurad, sviken och ledsen. I mitt förra förhållande var han otrogen i 7 år av 10.

Jag älskar min sambo så otroligt mycket men det här gör rejält ont och min självkänsla är på noll. Han jobbar inom musikvärlden och är ute på jobb varje helg och nu har jag blivit svartsjuk vilket jag aldrig varit. Det tär. Jag vill inte göra slut för i min värld har det varit 3 bra år och vi har haft det jättebra. trodde jag.

Snälla hur går jag vidare?
 Svara