Förlovad förvirrad

Jag anser att jag har ett superstort problem, känner att jag förstör min relation. Jag lever i en relation där allt egentligen är precis som det ska vara men jag har en sån rädsla att bli lurad att jag inte kan bedömma om min man vill väl eller inte.
Jag kommer ifrån en familj där man inte får vara sjuk till exempel, om man inte är riktigt jävla sjuk... man biter ihop och kämpar på, så om min man är sjuk vill han såklart inte göra någonting och jag har skitsvårt att ge honom det. Jag tänker rätt först, tar hand om honom, tar hand om vårt barn till 100% men sen storknar jag och blir sur för att han inte ställer upp eller biter ihop för min skull typ.
Han är strategisk, jag är emotionell, jag är fysisk, han är inte så fysisk. Detta gör att jag har så svårt att känna mig älskad. Så jag blir sur, hela tiden....Och det stora problemet är att jag inte vet hur jag skall bete mig, skall jag bita ihop och vara glad och inte säga ngt eftersom jag agerar överdrivet" eller ska jag ta mina känslor på allvar och bråka om allt som sårar mig.
Han blir aldrig arg utan lyssnar alltid, men han är också väldigt stark i sin självkänsla och står därför ofta på sig och är duktig på att argumentera.
Jag tror ändå väldigt mycket på att båda har ett finger med i spelet och att han bör anstränga sig mer men jag tycker också att jag överdriver min känslighet. jag skulle vilja kunna borsta av det också ibland.
Jag har alltid varit e skitsprallig person men också väldigt kicksökande så relationer för mig är svårt och "tråkigt".
 Svara
Användare

Svar: Förlovad förvirrad

Välkommen till världens vanligaste relationsproblem. Tips från relationsexperter skall du akta dig för, dom brukar vara dom som har de de sämsta relationerna.

Jag tror du förstorar problemet som riskerar att förstöra förhållandet på sikt. Det måste vara en dröm att leva med en man som inte skäller och står i. Att han inte hjälper till kan bero på att du skämt bort honom. Sätt ner foten. Nästa gång barnet blir sjukt så kräver du att han är hemma och tar hand om barnet och skyll på att du skall på styrelsemöte, bara för att se hur han reagerar. Han kanske är en mullig mansgris.

Att du är "skitsprallig och söker kickar" har ingenting med relationsfördelar att göra. Du skall vara glad att mannen inte också är skitsprallig och söker kickar, då skulle det helt säkert bli större problem. Du borde väl i tidigt stadium märkt skillnaden och irritationerna innan ni skaffade barn.

Prata ut med mannen om det som irriterar dig. Samtidigt är du lyhörd över hur han reagerar och vilket kroppsspråk han använder under samtalet. Kör han med undanflykter och ser oengagerad och pinsamt frånvarande ut, då är det dags att ta varningssignalerna på allvar och gemensamt lösa dem. Dina klagomål tär på honom också.

Att byta man lär inte hjälpa. Man har en benägenhet att dra med sig gamla irritationer in i nya relationer.

En intressant historia som inte har med ditt problem att göra, men som kan vara intressant att veta.
En kvinna fick hela tiden ihop det med karlar med samma problem. Det var ständiga utskällningar och gräl och lite kärlek.
När hon efter 20 år äntligen träffade sin drömprins som aldrig skällde eller grälade och verkligen älskade henne, så blev hon så stressad över att inte känna igen sina gamla relationer så hon gjorde slut för hon saknade utskällningarna och grälen som hon var van vid.

Lycka till.
Svara

haha, ja jag var lite rädd för att du skulle svara med tanke på att jag sett hur brutalt ärlig du kan vara men detta svar uppskattade jag. gillar även anekdoten nedan! Tack Lurifax
Svara
Användare

Tack. Hoppas det går bra för er.

http://s31.postimg.org/klpsdtzcr/Nathal.gif
Svara