Användare

Flyttade för hans skull

Jag sitter i en tråkig sits där ja har varit i ett förhållande i snart 2 år. Vi bodde innan i olika städer men när relationen blev allt mer seriös bestämde vi oss för att flytta ihop efter ca 7 månader. Jag flyttade till den staden han bor för att vi hade spenderat mycket av tiden innan där. Jag la ner mig och försökte så mycket för att hitta nya vänner här och intressen, vilket har gått ganska bra. Men han har ju alla sina vänner sen tidigare samt sina intressen här, alltså har han mer att göra än mig. Jag har känt senaste tiden att han har slutat uppskatta och se allt jag har gjort för att få förhållandet att fungera, han spenderar allt mer tid till sina intressen och blir arg på mig när jag vill prata om det. Jag har flera gånger uttryckt att det kanske är bättre att jag flyttar tillbaka så jag kan utvecklas i mitt liv och att vi kan försöka med en viss distans till varandra (endast 10 mil mellan städerna). Han tror att jag säger så för att "hota" honom till att sluta upp med sina intressen, men det är inte alls så. Jag tycker inte att man ska ge upp sina tidigare intressen för att man har ett förhållande men jag tycker också att förhållandet ska vara ömsesidigt. Jag har offrat mycket och lagt ner mig medan han mest lallar på som han gjorde innan vi träffades. Nu är vi ovänner angående detta ca 2 ggr i veckan. Han tycker att jag är löjlig som "vill ge upp det vi har bara för att han har saker att göra". Hur ska jag uttrycka mig för att han ska förstå vad jag menar? Är jag orättvis som begär att vi möts på mitten i förhållandet?
 Svara