Artikel: Parterapi

Om ni har svårigheter med att lösa er problem och att mötas, kan hjälp från någon utomstående läka eller stärka ert förhållande. Läs hela artikeln
 Svara
Användare

Svar: Artikel: Parterapi

Att läkare och psykologer ger råd om hur man löser problem i relationer tror jag inte löser värst många problem.

Det har bevisats att läkare och framför allt psykologer ligger i toppskiktet när det gäller skilsmässor. Att då lägga sina egna problem i händerna på dem, skulle jag då aldrig göra.

Appropå skilsmässor, så smittar dom av sig (När det gäller kvinnor) Som exempel kan vi ta 4 kvinnor som varit kompisar sedan barnsben och bott i samma område i hela sitt liv och som gifta har dom nästan sprungit hos varandra som innan dom gifte sig. "Ungefär som hon grannen i Svensson Svensson"

Helt plötsligt skiljer sig det ena paret som innebär mer spring hos de andra vars äktenskap börjar irriteras av detta som resulterar i att ett till av paren skiljer sig. Nu tar grupptrycket över när dessa två skilda kompisar mer eller mindre flyttar in hos de andra som genom inbördes beundran tycker synd om varandra. Detta påverkar de andra som fortfarande är gifta som också ledsnat på äktenskapet som "Gott i stå" för länge sedan. Att orsaken är lika mycket hennes som mannens det blundar hon för och drömmer om att "Gräset är mycket grönare på andra sidan" än det hon haft i 20 år. Därför rycks dom med av de nyskilda kompisarnas nya liv och skiljer sig.

Det nya ungkarlslivet blir för dem som för de flesta, en katastrof. Att som medelålders försöka ragga ny karl när man ser ut som "Slösa i Lyckoslanten" visar sig inte fungera alls. Dom börjar mer och mer hänga på krogar där dom sitter som panelhönor som ingen bjuder upp. Redan efter tio gånger har dom alla ledsnat på kroglivet, men dom har inga andra alternativ så där bor dom.

Skulle man 20 år senare fråga dem om dom skulle skilt sig om dom då visste det dom nu vet, så är jag helt säker på att alla skulle svara. Nej. Den bästa relation de haft i hela sitt liv var de 20 år med den äkta mannen, fast det skulle dom aldrig erkänna. För att dom skäms.

Jo, jag vet att skilda psykologer som läser mitt inlägg säkert ilsknar till, men det bjuder jag på.
Svara