Användare

Kan detta vara bordeline..?

Hej
Jag är tillsammans med en man sen drygt ett år och jag ska nu beskriva några exempel på hur han beter sig. Så är det öppet att ställa diagnos... närå men jag undrar om dessa egenskaper kan tyda på t ex bordeline eller nåt annat...?

* Han älskar mig sjukt mycket. Vi chattar från morgon till kväll på mobilen, sällan tyst mer än nån timme eller två.
* Han är väldigt svartsjuk på de ex jag har barn tillsammans med. Även den senaste som gick bort förrförra året. Jag ska inte träffa , inte prata i tel med och helst inte heller messa/maila. Är det nåt så helst skriftligt. Allra helst ta ev saker via barnen.
Han träffar sitt ex minst en timme varje vecka vid överlämning av barn... plus tel ibland.
* Han får ibland utbrott av svartsjuka på mitt "gamla liv" med exen. Kan kalla mig hora och mina barn för oäktingar, då jag inte var gift när jag fick de första.
* Nästa dag är jag världens mest underbara och han behöööver verkligen mig. Kan inte tänka sig att vara utan mig.
* Nyligen fick han för sig att jag skulle ha "bett om lov" att få träffa pappan till en av minsta sonens dagisvänner, på tu man hand. Som en date typ. Jag har verkligen inte "bett" om nåt sånt. Jag känner knappt denne man, har inte det minsta intresse av att träffa honom. Inte ens om vi varit singlar hade jag varit något som helst intresserad. Jag förnekar och ljuger att jag inte sagt detta, då är jag elak för det sårar att jag påstår att han inte är ledsen för detta. Men jag har ju aldrig nånsin pratat om att träffa denna mänska... ingen annan heller för den delen.
* Ibland kommer frågor om mina tidigare relationer. Vilka länder har jag besökt och med vem? I vilka svenska städer har jag varit och haft sex med mina ex? De städerna är mer eller mindre "förstörda", dit kan vi inte åka då. Det spelar ingen roll att jag haft totalt 4 partners inkl honom och han har haft åtskilliga flickvänner och one night-are. Tror inte han har en aning om hur många han haft. Men det är irrelevant för jag har haft sex i Jönköping en gång. Typ.
* Jag var facebook-vän med exets släktingar. Vänner till mig fortf några av dem. Fina mänskor. Han mer eller mindre tvingade mig att ta bort dem från min fb. Såg även till att jag inte ska följa nån av dem på instagram eller att de får följa mig. Sen är det helt irrelevant att han är vän med ett ex på fb... fast jag påpekat det. Det ska han vara. De är ju vänner mer än ex. Ju. Det måste jag ju förstå.
* Vid flera tillfällen under dessa utbrott har han sagt att han aldrig mer vill se mig. Gjort slut. En gång åkte han till ett ex ett antal mil bort för att hon skulle kunna fixa ett jobb åt honom med hög lön. Dock ångrade han sig väl där och åkte hem morgonen därpå. En annan gång skulle han åka dit men fick kraftig hjärtklappning på vägen och fick åka hem igen.
* När min yngsta son, 5 år, talar om sin döda pappa blir han väldigt svartsjuk. Han tycker att pojken bara ska glömma honom. Inte vara fäst vid "ett lik" när han nu kan få ha honom som pappa istället, som är levande och här. Jag ska inte prata om den döda pappan, jag gör det alldeles för mycket påstår han... sanningen är att jag knappt gör det alls. Snarare för lite säkert. Det fanns ett par filmsnuttar på sonens ipad som pappan filmat strax innan dödsfallet där man hör hans röst i bakgrunden. Dessa har denna man raderat. I smyg. Påstod att det kom vatten på paden så den blev konstig men att han lyckades få den att torka upp och starta igen. Inget fel på paden för övrigt förutom att alla bilder och filmer var raderade...

Ok. Det var ett axplock från hans beteende. Nån tanke vad det kan vara liksom...?
 Svara
Användare

Svar: Kan detta vara bordeline..?

Du kommer inte att bli lyckligare om du får reda på om han har bordeline eller inte.
Du blir äldre för varje dag och mannen lär inte ändra på sig. Så dra och leta reda på en man som är trevlig alla dagar.
Svartsjuka individer kan få för sig rysliga saker som du kan bli lidande av. Dra innan värre saker händer.
Svara