Användare

Hjälp till mina bonusbarn, Borderline

Mina bonusbarns biologiska mamma har borderline och barnen som idag är 9 och 13 år har aldrig informerats om vad detta innebär. Barnen har fått tagit en vuxenroll då mamman mått dåligt och fått tagit hand om henne. De mår dåligt psykiskt och utrycker detta till mig lite då och då, men det ligger långt inne. Deras mamma är ändå deras mamma och de är lojala. De märker att hon inte är som andra mammor och då hon inte svarar när de ringer blir barnen hysteriska och tror att hon skadat sig själv. Men nu är situationen så ohållbar hos mamman att barnen fått flytta till oss på heltid då mamman inte kan ge dom den omvårdnad de behöver. De får ingen mat, ingen hjälp med skolan, hemmet är ostädat (och då menar jag KAOS), med djur som kissar och bajsar överallt, barnen är smutsiga och oduschade då de kommer till oss. Deras vänner har börjat reta dom för att de luktar illa och de tar aldrig hem vänner till mamman.

Finns det någon här som vet exempelvis bra youtubefilmer som tar upp hur det kan vara att växa upp med en förälder med borderline, eller som förklarar på ett barns sätt vad borderline är?

Jag har letat men tycker inte att jag hittat någon bra för barn.
 Svara