Användare

15år - Borderline

Jag vet att jag har det, 100% säker. Det spelar ingen roll att jag endast är 15 år. Mina symptom är alldeles för tydliga för att klassas som "normalt pubertetsbeteende" tjejer får pga hormoner. Jag kan inte hindra mig själv från att ifrågasätta den psykiska vården när jag tydligt visar på att jag ena dagen kan vara euforisk för att nästa dag planera hur jag ska ta mitt liv och de anser att det är normalt? Om detta anses vara normalt är jag rädd för vart våran värld är påväg isåfall. Dessutom uppfyller jag alla de andra punkterna som identifierar BPD. Jag vet att man lätt kan få för sig saker, men jag har aldrig varit såhär säker i hela mitt liv. Jag har inte heller fått chansen (även fast jag sökt hjälp på BUP) att prata med någon kunnig inom just borderline. Kvinnan jag har pratat med sa att det tydligt märktes svårigheter hos mig och att jag därför skulle få påbörja DBT. Dock sa hon upp sig på sitt jobb innan vi ens hann påbörja det. (Hmm.. kul att hon också lämnade mig...)

Det skulle glädja mig om någon med BPD/EIPS vill skriva till mig. Skönt att höra hur andra har det och veta att jag inte är den enda som alltid känner för mycket eller ingenting alls!
 Svara
Användare

Svar: 15år - Borderline

Hej är också 15 och har EIPS. BUP är väldigt svåra att få att förstå skillnaden på normala mood swings och för stora. Dessutom gillar dom inte att anstänga sig särskilt mkt. Men tjata på dom på bup tills du får börja på DBT (det är så mkt bättre). Hatar oxå att det är så svårt för dom på BUP att diagnostisera även om man stämmer in på alla kriterier och alla i ens familj har borderline men när jag började på DBT så blev jag dianosisterad med borderline även fast jag va 14 så det kommer du förmodligen också bli. Vet exakt vad du går igenom det är sjukt jobbigt men när du börjar på DBT kommer det bli bättre. Under tiden du står i kö kanske du kan prova stabiliserande mediciner, jag gjorde det och det hjälpte iaf lite för stunden. Det är så skönt att höra att det finns andra i ens ålder som känner likadant. Lycka till:)
Svara