Användarvisningsbild
TR
Användare

"gammal anorektiker" kunna gå ner i vikt utan att falla tillbaka?

Hej, under åldern 11-23 hade svårt att hantera mina psykiska problem, då ens tanken att söka hjälp var en skam i min familj. För att göra historian kort så lede det bland annat till att jag vid 15-22 års ålder även led av anorexia.

Nu är det 5 år sen och varje kilo som jag har gått upp, varje storlek som jag behövt öka får mig att må så fruktansvärt dåligt att jag trycker i mig choklad och chips osv. Vilket leder till att detta fortsätter och det blir en ond cirkel.

Jag mår jätte dåligt över min kropp och skäms för att ta av mig kläder när jag är med min pojkvän.
Jag vet innerst inne att jag inte är överviktig eller liknande, kanske bara lite fluffig/mullig. Då jag är 165 cm och 61 kg. För mig är detta väldigt jobbigt.

Och jag vill kommer ner till en hälsosam vikt och livsstil.
Jag vet att lösningen är att träna och äta hälsosammare, men jag kommer inte dit.
Jag vill komma igång men det känns som en mental spärr då jag är rädd att hamna på 42 kg istället för 52.
Med andra ord jag är rädd att inte kunna sluta när jag väl börjar minska i vikt.

Om någon har ett tips eller varit/är med om liknade få ni mer än gärna höra av er.
 Svara