Användare

Konstigt brev från Husläkaren.

Efter att ha varit listad hos alla husläkare som inte gjorde någonting annat än tog betalt för ingenting, kom jag äntligen till en urtervlig kunnig och engagerande husläkare som blixtsnabbt skaffade remisser både hit och dit.
Efter blodprover fick hon fram att jag hade nedsatt njurfunktion på ena njuren så hon remitterade mig till KS Njurmedicin som kallade mig redan efter en vecka.
Där säger doktorn. Jag förstår inte varför man remitterade dig hit eftersom du inte har några fel på några njurar, sen sa han med glimpten i ögat. Jag vill inte se dig här fler gånger. En komplimang att jag var frisk som en nötskrika. Det var ju bra att få veta och värt besöket.

Igår fick jag brev från husläkaren där hon skriver att hon hade fått svar från Njurmedicin som vill att hon kallar mig två gånger om året för koll på njurvärdet, men skriver också att jag måste ta kontakt med henne för blodprovsremiss och besök för att hon har ingen kallelsefunktion? Hon har alltid kallat mig genom brev alla gånger tidigare.

För mig låter detta som ett utnyttjande och mygel att mjölka mig på avgifter trots att hon visste att det inte är några fel på mina njurar. Det är inte första gången jag misstänkt att 1177 hjälper husläkarna att mygla med avgifter. Jag kanske glömmer att skicka en begäran om provtagningsremiss och gör det den dag jag har fel på njurarna i stället.

Vad tror ni om dessa dubbla budskap. Det är ju synd om en så bra husläkare får rykte om sig att mjölka patienterna på avgifter som inte behövs.
 Svara