Användare

Hörseln

Hej! Jag behöver skaffa en gammaldags hörapparat. I oktober 2017 köpte jag en modern och jag har inte vant mig vid den. Då den stressar ihjäl mig har jag slutat använda den. Så fort batteriet tas ur förpackningen börja det göra slut på ström. Även när jag inte använder apparaten försvinner ström. Stup i ett tar batteriet slut. Jag orkar inte ständigt byta batterier, ständigt komma ihåg att ha batterier. Det är redan alldeles för mycket jag måste komma ihåg, alldeles för mycket jag upptäcker att jag glömt. Min far som dog 1992 hade en hörapparat som hängdes runt halsen. En sådan hade också en av mina arbetskamrater i början på 2000-talet.Batterierna i den var vanliga som man kan köpa i livsmedelsaffärer var som helst och som passar alla möjliga apparater, inte pyttesmå, runda som bara kan köpes på webben eller speciella affärer. När hörapparaten stängdes av slutade batterierna förlora ström. En sådan vill jag skaffa. Kan någon ge mig tips om var dom kan finnas till salu? Jag håller på att bli deprimerad av att höra fel och bara höra delar av meningar så att jag blir förvirrad.
 Svara