Användare

Svar: Svar: Svar: Klimakteriet Blödning!

Om jag var du, med facit i hand nu, så skulle jag omgående beställa tid hos en gynekolog och begära att få östrogenfria hormonpiller utskrivna - minipiller. Då kommer din mens helt att försvinna inom ett par veckor, med all säkerhet. Jag har snart varit helt mens-, flytnings-, svettnings och problemfri i snart 2 år och jag hade ett rent h-e-l-v-e-t-e före i 30+ år. Du kommer få ett lugn i sinnet, ingen mensvärk eller flytningar. Förslagsvis bör du fråga efter Azalia eller Cerazette. Googla och ta en diskussion med din gynekolog. :hum:
Glömde lägga till -- om du har svårt få en tid hos en gynekolog så går det även att vända sig till mödravården, eftersom minipiller klassas som preventivmedel. Kan också varmt tipsa om att du använder app-tjänsten MinDoktor och därigenom får recept utskrivet på minipiller. Använder den tjänsten själv, har oftast recept utskrivet inom 10 minuter. Lycka till!

Tack snälla du! Mödravården låter som ett bra alternativ. (varför tänkte jag inte på det?) Låter skönt att vara besvärsfri och kanske kan de ordna med remiss till läkare om de tycker det behövs.
 Svara