Användare

Kan jag helamma igen?

Hej.
Har delammat min dotter sen hon va 2 veckor. Enligt BVC hade hon gått ner för mycket och ville att vi började med ersättning. Nu är dottern 6 veckor och vill helst börja amma helt igen. Hon går upp bra i vikt nu och hon får 150 i ersättning ca 5 ggr om dagen + amning...amning bara på nätterna och lite på morgonen då med amningsnapp då hon inte får nått bra tag. (hon kunde ta innan vi började med flaskan) Vi har även varit in på akuten för att hon kipade efter luft var dag (svalde o svalde och fick ingen luft,blev blå och stel) detta va innan vi började ge ersättning,enligt läkaren så förmedla hon sig så för att hon va hungrig (tycker det låter konstigt?!) efter att vi började ge ersättning så har hon bara dessa attacker 1 gång i veckan. (nu har det gått ca 2v sen sist)
Vill ju kunna amma henne helt, är det omöjligt? På dagarna vill hon nästan inte ta bröstet, vill bara ha flaska då...går fortare ;) enligt henne. Funkar bara på nätter och mornar. Försökte med meddela tillmatningssetet igår, va mest krångligt och hon blev förbannad. Igår fick hon en liten attack då jag försökte med bröstet hela dagen och minskade då med 1-2 flaskor...kan det höra ihop med hunger ändå?
Tacksam för svar! Vill ju amma på helt!
 Svara